Link Manufacturing ultra nagykapacitású légrugós felfüggesztés
A Link Manufacturing 105K Triton Tri-Drive légrugós felfüggesztése az első ultra nagy kapacitású légrugós felfüggesztés, amely kifejezetten az olyan többtengelyes, nehéz terhek szállítására és terepjáró alkalmazásokra készült, mint például bányászat, kőfejtés és erdőgazdálkodás. A rendszer 47 tonnás teherbíró képességével lehetővé teszi a gyártók számára, hogy olyan piacokon jelenjenek meg, amelyeken eddig nem voltak jelen.
A Link Manufacturing által kifejlesztett 105K Triton Tri-Drive légrugós felfüggesztés három különböző teherbírású konfigurációban használható, amelyek lehetővé teszik a nehéz és többtengelyes járművek számára, hogy különböző terheket hordozzanak. Az egytengelyes hajtás esetén a konfiguráció 16 tonna, míg a kettős meghajtású változat 32 tonna teherbírást biztosít. A legnagyobb, hármas hajtású konfiguráció a névadó 105K azaz 105 000 font, vagyis körülbelül 47 tonna teherbírású.
Az extra széles konzolok hozzájárulnak a súlypont alacsonyabbra helyezéséhez, így javítva a jármű stabilitását, különösen nagy terhek esetén. Ezáltal csökken a borulás kockázata és a jármű kezelhetősége is javul, ami biztonságosabbá és hatékonyabbá teszi a működést. A momentáncentrum a járműben az a pont vagy tengely, amely körül a jármű kanyarodáskor fordul. Az extra széles konzolok segítik a momentáncentrum megfelelő helyzetbe állítását, ami javítja a jármű kezelhetőségét és stabilitását kanyarodáskor. Ez különösen fontos a nehéz és nagy méretű járműveknél, ahol a kanyarodás során a súly eltolódása nagyobb instabilitást okozhat.A magasra szerelt légrugók és az alátámasztott rugós nyergek által biztosított ±10 centiméter csuklózási lehetőség minimalizálja a jármű gurulását, így javítva a menetstabilitást a nehéz terepen.
A Link Manufacturing több évtizedes tapasztalattal rendelkezik, amelyet haditechnikai felfüggesztések tervezésében és off-highway piaci területen szerzett. A Triton felfüggesztés fejlesztése során a végfelhasználók visszajelzéseit is figyelembe vették, amelyek segítettek a korábbi modellekkel kapcsolatos problémák kiküszöbölésében.
A Triton Tri-Drive légrugós felfüggesztés kialakítása több kulcsfontosságú komponensre épül, amelyek együttesen biztosítják a jármű kiváló terepi teljesítményét és stabilitását. A hosszanti és oldalirányú vezérlő rudak kritikus szerepet játszanak a jármű tengelyei helyzetének pontos megtartásában. Ezek a vezérlő rudak biztosítják, hogy a tengelyek minden helyzetben - mozgás közben is – megtartsák ideális helyzetüket. Ennek köszönhetően a jármű hosszirányú stabilitása és kanyarodási képessége jelentősen javul különösen nehéz terepi körülmények és nagy terhelések esetén.
A Triton Tri-Drive légrugós felfüggesztés kettős magasság-szabályozó szelepei fontos szerepet töltenek be a jármű menetdinamikájának optimalizálásában. Ezek a szelepek automatikusan állítják a felfüggesztés magasságát a jármű aktuális terhelésének megfelelően. Amikor a jármű terhelve van, a szelepek növelik a felfüggesztés magasságát, hogy kompenzálják a többletsúlytés így megőrizzék a jármű optimális menetmagasságát. Ellenkező esetben, amikor a jármű kevésbé vagy egyáltalán nincs terhelve, a szelepek csökkentik a felfüggesztés magasságát. Ez a dinamikus magasság-szabályozás lehetővé teszi, hogy a jármű aerodinamikája mindenkor optimális maradjon, ami jelentősen javítja a tüzelőanyag-hatékonyságot, mivel a jármű ellenállása csökken a levegővel szemben.
A karbantartási igények csökkentése érdekében a Triton Tri-Drive felfüggesztés poliuretán bokszokat használ, amelyek előnyösebbek a hagyományos természetes gumi bokszokkal szemben. A poliuretán bokszoknak nincs szükségük kenésre, ami csökkenti a karbantartási időt és költségeket. Emellett ezek a bokszok ellenállóbbak a kopásnak és az időjárásnak, így hosszabb élettartamot és megbízhatóságot biztosítanak a jármű felfüggesztésének.
Forrás: oemoffhighway.co