Programozott nyomatékgörbék
Mi a dízel jövője az agráriumban? – teszik fel a mezőgazdasági szakemberek és a szerelőműhelyek közösen a kérdést. Nagy a tét, hisz a gazdák a beruházásaikat hosszú távra tervezik, és az őket kiszolgáló karbantartó- és javítóbázisok is e döntések alapján képzik a szakembereiket, fejlesztik célszerszám- és diagnosztikai háttérparkjukat. Ha megnézzük a szektor nagy motorgyártóit, akkor nem mehetünk el a Cummins nyilatkozatai mellett, mely alapján egyértelműen látszik, hogy a dízelüzem itt marad.
Habár a motorfejlesztőket valamilyen módon olyan előírások fogják szabályozni, amelyek korlátozzák a szen - nyezőanyag-kibocsátást, javítják a tüzelőanyag-fogyasztást és csökkentik a tulajdonosi költségeket. Hosszú távon a motorok valószínűleg kisebbek, kön - nyebbek, hatékonyabbak és hosszabb szervizintervallumúak lesznek, különösen akkor, ha a gyártók képesek fejleszteni őket anélkül, hogy a tervezésre fordított költségarány ne növekedjen. Viszont ne felejtsük el, hogy ezzel párhuzamosan pl. a Cummins 2021-es X15 Performance szériája már a Cummins PowerSpec Web segítségével a saját jármű specifikációhoz hajtáslánc-konfigurálást biztosít, tehát az innovációs forradalom folytatódik e szektorban is.