Bloodhound Supersonic Car
A Bloodhound Supersonic Car projekt célja, hogy megkíséreljék elérni az 1600 km/h-s szárazföldi sebességet. A rekordkísérlet járművét jelenleg az egyesült királyságbeli Bristolban építik. A Bloodhound Project bejelentette, hogy partneri együttműködést kezdett a Castrol-lal.
A Castrol neve a márka megszületése óta egybeforrt a korábbi eredmények túlszárnyalásával, a Földön végzett számos korábbi csúcskísérlet aktív részese volt. A Castrol támogatását élvezték már a korai úttörők és rekorderek látványos kísérleteik során a földön, vízen és levegőben egyaránt. A szárazföldön elért legnagyobb sebesség már 21 alkalommal került megdöntésre a Castrol partneri együttműködésével, Sir Malcolm Campbell 1924-es első kísérletétől (235 km/h) a Thrust-kísérletek immár 30 éve tartó közös történetéig.
A Thrust SSC, a SuperSonic Car, azaz „hangsebességű autó” brit tervezésű és építésű, sugárhajtású autó, mely a leggyorsabb szárazföldi jármű rekordját tartja. Richard Noble, Glynne Bowsher, Ron Ayers és Jeremy Bliss az 1990-es évek közepén azzal a céllal hozták létre, hogy segítségével megdöntsék az autók szárazföldi sebességi rekordját, amelyet 1983. október 4-e óta Noble egy korábbi autója, a Thrust2 tartott. A rekord megdöntése 1997. október 15-én sikerült, és az új – mind a mai napig érvényes – rekord 1228 km/h. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a jármű nevéhez méltóan átlépte a hangsebességet és 1,016 Mach-ot ért el. Az autót a Brit Királyi Légierő vadászpilótája, Andy Green vezette a Nevada állambeli Black Rock sivatag tükörsima talaján. A Bloodhound SSC első célja az érvényben lévő rekord megdöntése lesz, tervezetten 2016-ban.
A Bloodhound csapatot Richard Noble, a Thrust SSC korábbi projektvezetője irányítja.
A Bloodhound csapat az egész bolygón körülnézett a megfelelő sivatag megtalálásához, melyen a kísérlet végrehajtható. Legalább 20 km hosszúnak kell lennie, kb. 3 km szélesnek és tökéletesen sík felületűnek. Végül a minden szempontból megfelelő, Dél-Afrika legnagyobb és legritkábban lakott tartományában lévő Hakskeen Pan sivatag került kiválasztásra.
A tervezett 1600 km/h sebességen a Bloodhound SSC 1,0 km-t 2,25 másodperc alatt tesz meg.
A Bloodhound hajtóművei közül az egyik egy Rolls-Royce EJ200 sugárhajtómű, egy Eurofighter Typhoon vadászrepülőből származik. Több NAMMO hibrid rakéta és kiegészítésképpen egy 750 LE-s versenyautó-aggregát vesz még részt a meghajtásban, ez utóbbi a rakéta oxigénellátásáért felelős szivattyút hajtja meg. A teljes tolóerő kb. 135 ezer LE-nek megfelelő, mely nagyjából 180 F1-es autó együttes teljesítménye.
A Bloodhound SSC a tervek szerint 2015-ben léphet a nyilvánosság elé, amikor angliai tesztek következnek a Newquay Aerohub reptér kifutópályáján, 320 km/h-ig. A csapat ezután már Dél-Afrikában tesztel nagy sebességen, egészen 1290 km/h-ig. Ezt egy angliai adatértékelés követi, majd 2016-ban sor kerülhet az 1600 km/h-t meghaladó rekordkísérletre Dél-Afrikában.
A 135 ezer lóerőnek megfelelő tolóerejű versenyautó számos csúcsminőségű Castrol-terméket használ a tesztelések és a csúcskísérlet során, a Castrol EDGE motorolajat, motorsportban is használt fékfolyadékot (Castrol React SRF) és a korábban a NASA által is használt Castrol hidraulikafolyadékokat.
A Bloodhound Project vezetője, Richard Noble: „Nagyszerű dolog, hogy a Castrol csatlakozott a csapatukhoz. A márkanév egyet jelent a legmagasabb szintű versenysporttal és természetesen a szárazföldi rekordok történetének számos úttörő eredményével. Örömmel folytatom 30 éves közös munkánkat, miután együtt dolgoztam már velük a Thrust 2 és a Thrust SSC projekteken is. Nagyszerű márka és nemcsak a műszaki fejlesztésben vesznek részt, hanem segítenek nekünk ennek a nagy mérnöki vállalkozásnak a világméretű megismertetésében is.”