A Hyundai és az Aptiv közös vállalkozása robotaxit tervez 2022-ig
Két év múlva a dél-koreai autógyártó és Aptiv beszállító (néhai Delphi) azt akarja, hogy saját forgalomképes autonóm taxi gépjárműve legyen. A Hyundai és az Aptiv új autonóm jármű vegyes vállalat neve: Motional. A társaság, amely ebben az évben tervezi a járművezető nélküli járművek tesztelését a közúti közlekedés szempontjából, elmondta, hogy az új név célja a szállítás „mozgásának” és az érzelmeknek a felhívása a döntésre, hogy biztonságosan eljutni valahová.
A közös vállalkozást először 2020 márciusában jelentették be, amikor a Hyundai kijelentette, hogy 1,6 milliárd dollárt költene versenytársaihoz való felzárkóztatására az autonóm járműterületen. Az Aptiv, az önjáró technológiai vállalat, amely a Delphi globális autóalkatrész-beszállító utóda, a vállalkozás 50 százalékát birtokolja.
Karl Iagnemma, a NuTonomy önálló vezetésű startup korábbi vezérigazgatója, amelyet a Delphi megvásárolt 2017-ben, most a Motional elnöke és vezérigazgatója.
"Akár tetszik, akár nem, manapság a közlekedéssel kapcsolatos döntések érzelmi döntések" - mondta Iagnemma. „Annak eldöntése, hogy hogyan lehet biztonságosan eljutni az A-ból B-be. A Motional tehát ezt a betekintést minden fejlesztésünk során központi termékként fogja kezelni. "
Noha a neve új lehet, Iagnemma azt állítja, hogy a Motional csapata sokáig keményen dolgozott azon, hogy autonóm gépjárművei lehessenek. A NuTonomy, majd a Delphi, majd az Aptiv, és most a Motional segítségével a vállalat mérnökei alkották meg a világ első robotaxi projektjét Szingapúrban, valamint az első New York-i San Francisco-i önálló autonomjármű kontinens átszelését (erről is más Delphi autonom-járműm projektről az Autótechnika beszámolt, írásaink az Autotechnika.hu cikkarchívumában olvashatók). Az elmúlt két évben az Aptiv autonóm taxi flottája (biztonsági sofőrrel) Las Vegasban (a Lyfttel együttműködve) több mint 100 000 fuvart hajtottak végre.
A koronavírus-járvány számos önálló járműprojektet leblokkolt. Az USA-ban és más országokban a nyilvános tesztelést hónapokig megszakították. És a szakértők most úgy vélik, hogy a vírus a higiéniatudatos fogyasztók körében közlekedési szokásaikat megváltoztatta, inkább ülnek saját autóikba, mint fertőzésveszélyes taxiba. Az Uber és a Lyft üzletének összeomlása az Egyesült Államokban úgy tűnik, hogy előrevetíti az autonóm járműgyártók nehézségeit.
A Hyundai sem teljesen idegen az önjáró autók fejlesztése területén. A társaság egy Pony.ai nevű kínai társasággal működött együtt, tavaly önjáró autóik taxiként üzemeltek Irvineben, Kaliforniában. Az autók nem voltak teljesen vezetőmentesek, egy biztonsági vezető és egy mérnök ült a járműben, az utasok pedig a hátsó ülésen foglaltak helyet.
A Hyundai a dél-koreai kormánytól pénzügyi támogatást kap, hogy fokozza erőfeszítéseit mind az autonóm, mind az elektromos járművek fejlesztése terén. Dél-Korea állítólag 1,4 billió dollárt költ 2021 és 2027 között az önjáró technológiára. A támogatás megszerzésének feltételeként azonban a Hyundai beleegyezett abba, hogy 2024-ig elindítja a teljesen autonóm járműparkot az ügyfelek és 2027-ig a lakosság széles köre számára.