Korrupciót sejtenek a sunyi intézkedés mögött

Ezért a zöldkártyások kérik az eredeti állapot visszaállítását, polgári peres úton pedig kártérítést követelnek az államtól. A kártérítési igény kiterjed a rendelet miatt kényszerűségből elbocsátott alkalmazottak felmondási idejére járó munkabérre, a nekik törvény által biztosított végkielégítésre, és mindezek járulékaira, továbbá egy korábbi rendelet által négy éve négymillió forintért megvásárolt műszerek elértéktelenedésére, amely értékvesztés a mostani rendelet bevezetése miatt keletkezett, ugyanis ezek a komoly műszerek más munkára nem alkalmasak. Kártérítési igényük tárgyát képezi továbbá a nem megfelelően bevezetett, és előkészített rendelet okozta elmaradt üzleti hasznuk. Somogyi Zsolt, a ZÉE elnökhelyettese a következőket mondta a kialakult helyzet hátteréről:

Korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a vállalkozások között határozatlan idejű szerződés volt érvényben, amelynek értelmében a vállalkozások, eleget téve a személyi és tárgyi feltételeknek, valamint az engedélyezési eljárás díjának megfizetésével jogot szereztek a környezetvédelmi felülvizsgálati tevékenység végzésére. A szükséges műszerekkel felszerelt autójavító műhelyekben vizsgázott szakemberek mérték, ellenőrizték 1992 óta a gépjárművek CO, korom, és egység káros anyag kibocsátását, és a vizsgálat eredménye alapján adták ki a zöldkártyákat. Az NKH vállalkozásainkat nem kímélve folyamatosan újabb és újabb követelményeket támasztott a további működésünk folytatásához, ami minden alkalommal súlyos milliókkal sújtotta e kis cégeket, a mostanihoz képest azzal a lényeges különbséggel, hogy a változtatások bevezetésére eddig mindig hagytak 2-3 évet. Így a vállalkozások, erejükhöz mérten alkalmazkodni tudtak az újabb elvárásokhoz. Most nem hagytak türelmi időt. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.