Citroen C4

A Citroën C4 alsó-középkategóriás személygépkocsi 2004-ben váltotta fel elődjét, a Xsarát. Öt változatban kapható: háromajtós kupé, ötajtós limuzin, négyajtós sedan (C4 Pallas) és 2006 óta kétféle egyterű: a Picasso és a Grand Picasso. 2008-ban az autó kisebb ráncfelvarráson esett át formailag és műszakilag is.

A magyarországi forgalmazás kezdete: 2004.
Magyarországi újautó-értékesítés:
2004 – 380 db (november – december)
2005 – 1792 db
2006 – 1173 db
2007 – 603 db
2008 – 602 db

 

Gépjárműazonosítók
A VIN karaktereinek értelmezése


A VIN (alvázszám) helye:
– a szélvédő mögött,
– a jobb oldali lengéscsillapító torony felső részén, a „vizesárokban”

Az adattábla helye:
A motorházban jobb oldalon.

Motorszám
Motortípustól függő elhelyezés a motorblokkon. A motort a műszaki kód (Code moteur) és a típuskód (Type réglementaire) azonosítja. Példa: egy motor esetében az ET3JN a motor műszaki kódja és a KFU a motor típuskódja. A motor műszaki kódja elsősorban a műszaki dokumentációkban és az alkatrészrendeléseknél jut szerephez. A motor típuskódja jelenik meg az alvázszámban is. Korábban ez 3 karakter hosszú volt, mostanában megjelentek a négy karakterű típuskódok is. Ez utóbbi főleg azoknál a motoroknál fordul elő, ahol az alapmotor az alkalmazott turbó és a motorvezérlő egység szoftvertől függően eltérő teljesítményű vagy környezetvédelmi besorolású. Jelenleg ez az 1,6 HDI és a 2,2 literes HDI-motorokat érinti. Emiatt a motorba beütött típuskód (pl. 9H01) eltérhet az alvázban szereplő típuskódtól (ahol ez lehet 9HZ vagy 9HX vagy 9HY).

Gumiabroncsnyomás-tábla
Helye: ajtóoszlop.
Információ:
– kis- és nagyterhelés mellett ajánlott guminyomás (bar)
– gumiabroncsméret
– gumiabroncs gyártó/típus
– pótkerék-guminyomás (bar).
(A guminyomás ellenőrzésénél, beállításánál a tűrés: ±0,05 bar)
1025088 – a jármű gyártási időpontja (itt: 10250 = 2004. december 01.) és a kettő utolsó a jármű gyártásának helye (itt: 88 = Mulhouse),
936 – a gyártóüzemen belül használt kód,
EWPA – a jármű színkódja (itt = fehér).

Rögzített központi részű, négyblokkos multikormány. A kényelmi és a vezetést segítő funkciók kezelőgombjai, valamint a fényszórók és az irányjelző lámpák visszajelzői a kormány rögzített középső részén helyezkednek el.

Világítás: létezik tompított és országúti xenon kanyarfényszórókkal szerelt változat (a fényszóró fénycsóvája a kormány elfordításától függően követi a kanyar ívét).

Extra felszerelés:
A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzőberendezés (AFIL). Működésbe lép, ha a vezető véletlenül átlépi az útburkolatra festett terelő- vagy záróvonalat. Abban az esetben, ha autópályán vagy autóúton a gépkocsi 80 km/h sebesség felett irányjelzés nélkül vált sávot, az AFIL-rendszer – első lökhárító mögött található – infraérzékelői a vezetőülés bal, illetve jobb oldalába épített rezgőfej bekapcsolásával figyelmeztetik a vezetőt.

Passzív biztonsági rendszer:
– vezető- és utasoldali első (minden modellváltozatban),
– első oldallégzsákok (opció),
– függönylégzsákok (opció),
– első biztonsági öveknél előfeszítők és överő-határolók (minden modellváltozatban).

Emissziótechnika
A dízelmotor füstölésének gyári (határ)értéke a motortérben felragasztott matricán található. Értéke fényelnyelési együttható (k [m-1]).A Citroën dízelmotorok között is találunk tüzelőanyag-adalékolású (EOLYS adalék) FAP szűrőrendszert. Ezeknél az alsó átvizsgálásnál ellenőrizzük az adaléktartály és csővezetékeinek szivárgásmentességét.

Diagnosztikai csatlakozó helye

A vonóhorog-felszerelés névleges méretei