Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 6. rész
Talán csak nekem elgondolkodtató, talán másnak is, hogy hónapról hónapra ezt a cikksorozatot „fel lehet tölteni aktuálproblémákkal”, melyek még mindig a maguk sajátosságaival, tanulságaival „kitermelődnek”! Sablonosnak nem mondhatók, de a maguk nevében az érintettek bizony különböző vehemenciával kezelik az adott problémákat. A saját vérnyomásunk és pénztárcánk kímélése miatt javasolt, hogy okuljon mindenki a saját „lehetséges jövőbeli érintettsége okán” a leírtakból, és akkor az előzőekben feltüntetett két kockázati tényező minimalizálható.
Lassan már a „csapból is az folyik”, hogy a jogszabályalkotó 2025. 07. 01-jétől a járműhonosítás lehetőségét „hármas szintre emelte”: honosítást végezhet tehát a közlekedési hatóság, a megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkező, országos lefedettséget biztosító vizsgálóállomás(ok) és „új belépőként” honosítási eljárások tekintetében audit szükségesége nélkül, a vizsgálatokra, a honosítási eljárásokra a közlekedési hatóság engedélye alapján feljogosított külső vizsgálóállomások. Viszont, mint minden újdonságnál, legyünk óvatosak, és tárgyilagosan emeljünk ki néhány olyan, már jogerős rendeleti helyet, amik a későbbiekben leírtakkal kapcsolatban jelentőséggel bírnak.
Az építési és közlekedési miniszter 18/2025. (VI. 26.) ÉKM rendelete a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, valamint a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet módosításáról