Ne legyenek a múlt tanulságai a jövő kockázatai – 2. rész
Sajnos, ahogy látni fogjuk, aki műszaki vizsgabiztosnak „áll”, annak meg kell tanulnia az ügyfélorientáltságot egyfajta kockázatalapú gondolkodásmóddal ötvözni. Ezen állítást támasztják alá a következőkben bemutatott „megtörtént esetek sajátos tanulságai”, melyek kimenetei bizony sokszor konfliktusforrássá váltak az ügyfelek és a vizsgabiztosok, vagy adott esetben a vizsgálóállomások és az időszakos műszaki vizsgákat felügyelő közlekedési hatóságok között. Ezenfelül látni fogjuk, hogy sajnos vannak a „rendszerben olyan vakfoltok is” – pl. a lassulásmérés jogszabályilag definiált technológiájának a hiánya, kerékpárszállítók szabályozatlansága –, melyek további feszültséget generálnak.
N2 kategóriájú Multicar fékvizsgálata „kényszer--lassulásméréssel”
Talány, hogy „mindenki tudja, és mindenki hagyja”, hogy vannak olyan kerékképletű/nyomtávú gépjárművek – többnyire tehergépkocsik –, melyeket fizikailag lehetetlen a szabványos – mind a hatóságok, mind a KTI által elfogadott, a közlekedési hatóságok saját aknaparamétereivel egyenértékű – vizsgálóaknákon, fékpadokon vizsgálni, mivel mint a képen is látható, a hátsó dupla kerekek belső oldali síkja közötti távolság kisebb, mint 800 mm. Hangsúlyozni szeretném, hogy nem új konstrukciójú gépjárművekről van szó, így az ezzel kapcsolatos probléma tehát tényszerűen ismert, de műszaki vizsgánként „gördítjük tovább magunk előtt a problémát”.