Az autószerelő, vizsgabiztos nem gondolatolvasó

Talán bele sem gondolunk a következőkben leírtak veszélyeire, míg nem a „saját bőrünkön” tapasztaljuk annak kárát. Persze pro és kontra hozhatunk fel érveket-ellenérveket, hogy az ügyfél nem adott megfelelő tájékoztatást, vagy mi nem kérdeztük ki eléggé, attól még valaki-nek adott esetben az információhiányt meg kell fizetnie. Nem mehetünk el amellett, hogy a járműtechnika előrehaladtával az utólag beszerelt gépjárművédelmi rendszerek – legyen szó akár egy „Pajzs rendszerről”, vagy egy OBD-blokkolóról – nemcsak az illetéktelen behatolás, járműindítás ellen, hanem ha nem tud róla, akkor a gépjárműfenntartó szervizek munkatársaival „szemben is védik az autókat”.

Immár idei, 2024-es történet, hogy egy ügyfél vásárolt magának egy járműkereskedésben egy „Pajzs gépjárművédelemmel” felszerelt VW GOLF-ot, majd mivel az eladóval úgy egyeztek meg, hogy az előzetes eredetiségvizsgálatot a vevő intézi, így elment egy eredetiségvizsgálatra feljogosított szervizbe. Értelemszerűen – és az elvárt technológiának megfelelően – a vizsgálati helyiségben az ügyfél nem lehet jelen, de a motor azonosítását el kell végezni, tehát a motorháztetőt ehhez fel kell nyitni. A vizsgáló fel is pattintotta a motorháztetőt, azonban „csak kicsit nyílt, sőt szorult is”, így egy erőteljesebb mozdulattal sikerült felnyitni, de a szakember ekkor szembesült vele, hogy a mechanikus bovdenvédelmet szétszabta, tehát kárt okozott. Az ezt követő kommunikáció során kiderült, hogy az ügyfelet az eladó kereskedés tájékoztatta a gépjárművédelmi rendszerről, és állítólag meg is mutatta neki, hogy mi a helyes nyitási technika, de az immár jövendő gépjárműtulajdonos ezt nem tartotta érdemi tájékoztatásnak közölni az érintett szervizzel. Egy egyszerű dologból szakmai, jogi és morális konfrontáció kerekedett!

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.