Nem minden tachográf, ami annak látszik

A növekvő kereslet és a fejlődő technológiák vezérlik pl. az elektromos járművek tachográf-piacának lenyűgöző növekedési pályáját. A piac fejlődik és növekszik, ahogy egyre több vállalat és ügyfél kezdi értékelni az általa nyújtott értéket. Sok vállalkozás támogatja az innovációt, friss berendezéseket és szolgáltatásokat ad ki, sőt még kiaknázatlan lehetőségeket is keres piaci pozíciója növelésére. Az „elektromos járműtachográfok piaca” folyamatosan alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez és a vállalati igényekhez, így az előrejelzés továbbra is pozitív. A piac várhatóan jelentős bővülést fog tapasztalni 2023 és 2031 között a megnövekedett befektetések és stratégiai szövetségek révén. Azonban már napjainkban is az autók meghajtásmódjától függetlenül egyre nagyobb kihívás néhány gyártónál – főleg a 3,5 t alatti gépjármű-kategóriákban –, hogy az autók műszerfalára rátekintve megállapítsuk, hogy a sebességet és megtett távolságot egy már gyárilag beépített tachográf mutatja, vagy egy „akár csak a sebesség és a megtett út mutatására lebutított kivitelű műszercsalád”-dal állunk szemben. Közben stratégiai átrendeződés tapasztalható, mivel a tachográfszolgáltatók és a telematikai szolgáltatók (TSP-k) integrált megoldáscsomagokkal új növekedési lehetőségeket kívánnak kihasználni.

Miért is kell foglalkozni a témával? A fejlett technológia bevezetése az Európai Bizottság által kiadott Smart Tachograph Version 2 rendelet értelmében, amely 2023 augusztusától lépett életbe, új lendületet ad/adott az európai digitális tachográfok piacának. Ez egy döntő pillanatban jött, amikor a piac szélsőséges konszolidációval, virtuális duopolhelyzettel és túltelítettséggel küzd. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.