Meghasonult állapotban a gazdák és a vizsgálóállomások
Közelítsük meg a problémát gyakorlatiasan, azaz egy „gazda szemüvegén keresztül”. Ő nem szeretne mást, mint a telephelyéhez minél közelebb eleget tenni a járművei – legyen az traktor vagy annak pótkocsija – időszakos vizsgakötelezettségének úgy, hogy a mezőgazdasági idénymunkáinak biztonságos elvégzését ne veszélyeztesse.
Közelítsük meg a problémát gyakorlatiasan, azaz egy „gazda szemüvegén keresztül”. Ő nem szeretne mást, mint a telephelyéhez minél közelebb eleget tenni a járművei – legyen az traktor vagy annak pótkocsija – időszakos vizsgakötelezettségének úgy, hogy a mezőgazdasági idénymunkáinak biztonságos elvégzését ne veszélyeztesse. Alapvetően az ő szemszögében nincsenek külön járműkategóriák – tehát „T”, mezőgazdasági vontató, vagy „Lj”, lassú jármű –, hisz a földekre, az erdőkbe a traktorjával megy ki. Pont ebből adódóan kimondhatjuk, hogy a mezőgazdasági vállalkozókat nem érdekli, hogy a járművük milyen „tervezési sebességű” – azaz „a” vagy „b” indexálás szerint 40 km/h alatti vagy feletti a tervezési sebessége. Főleg úgy, hogy ismert, hogy az országban van olyan 40 km/h feletti tervezési sebességű traktor, mely lassú járműként van forgalomba helyezve, vagy van olyan O3 vagy O4 kategóriájú pótkocsi, mely közlekedéshatósági döntés alapján lassújármű-pótkocsiként – „R” kategóriára – van átminősítve.
Ahhoz, hogy a későbbieknél könnyebb legyen a visszautalás, ezért rögzítsük, hogy egyáltalán milyen járműkategóriákról/alkategóriákról fogunk értekezni.