A közúton innen és túl
A régi olvasók emlékezhetnek még, hogy az Autótechnika 2019/8. számában már a közútról tettünk egy kitérőt az „offroad” járművek világába, ahol terepjárók alap jellegzetességeit próbáltuk összeszedni. Az azóta eltelt közel 4 év sem múlt el új és újabb innovatív ötletek nélkül, mely az SUV-k iránti érdeklődés töretlenségében is megnyilvánul. Az emberek minden eddiginél jobban le akarnak térni a kitaposott ösvényről: legyen szó nagy sebességű izgalmakról, kis sebességű terepezésről, vagy szárazföldi kalandokról vízben gázolva.
„Az autóipar a valaha volt két legőrültebb évből jön ki.” Az autóárak és a készletek mindenhol megtalálhatók a térképen, és a fejlesztési irányzatok valószínűleg csak 2023-tól stabilizálódnak. Ennek ellenére az idei modellév lenyűgözőnek tűnik, és egy sor új és izgalmas autót, teherautót és SUV-t hoz majd a piacra. Sok autógyártó mélyen a teljes villamosítás terveibe merült, míg mások óvatosabb megközelítést alkalmaznak. Ezért látunk néhány OEM-et új modellekkel és frissítésekkel 2023-ra, míg másoktól finomabb megújulás figyelhető meg. Ígéretesnek tűnik az év a leendő elektromos járművek vásárlói számára, de a teljesítmény iránt érdeklődők részére is igencsak izgalmas lesz, hiszen rengeteg gyors modell érkezik a világ minden tájáról, de a piac újraelosztásában jelentős szerepet kapnak az „off-road”-elvárással kombinált SUV-k, ahol a folyamatos áttörést a futóművek, azok felfüggesztései eredményezik. 2022-ben a vezető autógyártók nagy része új felszereltségi szinteket vezetett be, amelyek az „ösvénymászás bravúr” lehetőségét biztosítják.