3,5 T össztömeg alatti gépjárművek (M1, N1 kategória) – 3. rész
Nem szeretnénk, ha „unalomszámba menne”, hogy még mindig az M1, N1 járműkategóriák vannak előtérbe helyezve. Sajnos nehéz súlyozni, hogy a napi gyakorlatban a konfrontációk tárgyát képező témák közül melyek a dominánsak, hisz mindenkinek éppen az, mellyel adott esetben találkozik, és elgondolkodtatja a vizsgabiztost, hogy adott esetben netán később „robban-e fel az akna”. Ezért tehát szánjunk rá időt, és a „tűzszerészek nyugalmával és szakértelmével” próbáljunk meg hatástalanítani még párat.
Az előző cikkben már említésre került a tűzszerész tízparancsolat, melyből a harmadik pontot is a saját területünkre tudjuk vonatkoztatni: „Hatástalanított, tehát a szerinted már nem veszélyes lőszert vagy aknát szintén úgy kezeld, mint a veszélyeset. Ebből bajod sohasem származhat. Hisz jól tudod: »Ha Isten úgy akarja, a kapanyél is elsül.«” Teljesen jogosan mondhatjuk ki, hogy nincs olyan vizsgabiztos a világon, aki, ha bármelyik gépjármű motorterébe belenéz, teljes magabiztossággal ki tudja jelenteni, hogy gyári, engedélyezett kivitelt lát-e minden szempontból. Nagyon sokszor az ördög a részletekben rejlik, melyre azonban a műszaki vizsgákon nincs elég idő, illetve nem áll rendelkezésre gyanú esetén minden gyártó cikkszámmélységű adatbázisa, hogy adott esetben alátámassza vagy eloszlassa a gyanúnkat.