Mi végre van a gépjármű műszaki vizsga?

Dőre egy kérdés, ezt mindenki tudja, hogy a gépjármű, a mezőgazdasági vontató, valamint ezek pótkocsija közúti forgalomban való részvételre való műszaki alkalmasság megállapítása. Hivatkozunk a 2014/45/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 3. cikk 9. pontjára, ebben írattatik, hogy mi a műszaki vizsgálat. A vizsgálat annak biztosítása érdekében történik, hogy a jármű biztonságosan használható legyen a közutakon és megfeleljen a kötelező biztonsági és környezetvédelmi jellemzőknek; fontos a valóban veszélyes, szabálytalan átalakítások kiszűrése.

A műszaki megvizsgálás mellett nem kevés (túlteng?) az okmányolás, illetve annak ellenőrzése. Mindig felmerül néhány feleslegesnek tűnő tétel, így például a motorszám nyilvántartása. És mi van azokban az országokban, ahol nincs vagy nem európai szigorúságú a műszaki vizsga? Például az USA tagállamainak többségében (de ahol van, ott többnyire évente végzik). Óriási minőségi – biztonsági, környezetszennyezési – különbségnek kell lennie azon országok javára, ahol van műszaki vizsga. Gondoljuk mi Európában.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.