Vidd például Budaörsre ...
A Magyar Közlöny ez évi 130. számában jelent meg a technológiai és ipari miniszter 9/2022. (VIII. 1.) TIM rendelete, ami az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 10. § (2). Az R2. 12. §-a a következő (7a) bekezdéssel egészül ki: „(7a) Az MR. 9. § (3) bekezdésében meghatározott követelmény teljesítésének ellenőrzése – a trolibuszok kivételével –, ha a hibrid és tisztán elektromos hajtáslánc elemei a vizsgálat során sértetlenek és gyári kivitelűek, nem része az időszakos vizsgálatnak.” A rendeletmódosítás 2022. augusztus 6-tól hatályos, tehát már érvényben van.
A korábbi szöveg szerint (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 9. § (3) pontja): „A villamos meghajtású, valamint villamos berendezéssel felszerelt járműnek meg kell felelnie a vonatkozó érintésvédelmi előírásoknak.”
Mikor ezt az eredendően trolibuszokra vonatkozó rendeleti szöveget kiterjesztették a villany-, sőt a konnektoros hibridekre is, és a szövegkörnyezetből kivehető volt, hogy műszaki vizsga követelmény is, a villanyautós szakemberek értetlenül álltak előtte, a közlekedéshatóságiak nem különben. Volt is – még közlekedési hatóságon belül is – vita, de akinek kellett volna, hogy füle legyen rá, legalább egy elmélyült szakmai vitára, ezt valahogy nem hallotta meg.