3,5 tonna össztömeg alatti gépjárművek (M1, N1 kategória) - 1. rész
Az kétségtelen, hogyha megnézzük a statisztikákat, akkor azt látjuk, hogy hazánkban a közúton közlekedő közel 5,4 millió járműnek 73%-a személygépkocsi, így bizony – ha ennek tükrében vizsgáljuk – önmagában ezen számok nagyságrendje miatt a műszaki vizsgákon is a legnagyobb kockázati faktorként kezelendő. Ebből következik tehát, hogy a széles gyártmány/típus paletta, a márkák közötti versenyből adódó gyártói titkolódzást is figyelembe véve, egy „jelentős rejtett detonátorhordozó”, ami adott esetben még párosulhat az egyedi átalakítási, tuningolási, felépítményezési kedvvel. Tegyük fel magunknak a kérdést, miközben olvassuk a következő sorokat: „Átmennék a tűzszerészvizsgán?”
Folyamatos problémaként jelentkezik, hogy hisz-e a szemének – adott esetben a forgalmi engedélyben a bejegyzésnek – a vizsgabiztos, mikor a hatósági okmányban az szerepel pl. egy Peugeot 0U 3008-nál, hogy hibrid, viszont a motortérbe betekintve a felületes szemlélő ennek igazoltságát nem látja, sőt adott esetben felvetődik, hogy nem elírás történt-e? Itt jön elő a típusismeret jelentősége, illetve a típusbizonyítványokban a visszaellenőrzésre fordított fáradtság, idő, hisz az e2*2001/116*0377 EK Típusbizonyítványban a variánsfeltüntetésnél az alábbi szerepel az AHR-es motornál: 2.0 HDI 110 kW hibrid, EU6. Ezt támasztja alá a motor működési elve rovatnál a hibrid (dízel+elektromos) bejegyzés. A károsanyag-kibocsátás e2*715/2007*2015/45W*14254*01 jóváhagyású: