A biztonságos motorozás alapja a jó kormánygeometria
A motorkerékpáron a motoros irányítási akaratának egyik központi közvetítő eleme a kormány. Sokan bele sem gondolnak, hogy ebből kifolyólag a kialakítása, ergonómiai beállítása, anyaga stb. milyen jelentőséggel bír a közlekedésbiztonság terén. Sőt ki kell mondani, hogy egy-egy balesetnél bizony ok-okozati összefüggéseket is fel lehet fedezni a házi kialakításokkal, beállításokkal. Sajnos vannak motorosok, akik nem látják be, hogy sokszor a „látványos” kormánygeometria önmagában ergonómiai veszélyeket rejthet magában, amely akár a reagálóképességre, a horizonthoz képest a látótérre, vagy akár a fáradtsági indexre kihatással van.
Azok a motorosok, akik hosszú órákat töltenek a nyeregben, tudják, hogy motorkerékpárjuk ergonómiai finomhangolása óriási változást hozhat mind a kényelem, mind az irányítás terén. Ennek bizony olyan jelentősége is bizonyítható, hogy egy hosszabb intenzív motorozás után kialakuló veszélyhelyzetben a helytelen ergonómia akár jelentős reakcióidő-növekedést eredményez.
Napjainkban, amikor már a járművek műszaki kialakítására vonatkozóan az előéleti fényképekhez hozzá lehet férni, bizony egy-egy balesetnél a rendőrhatóság, az érintett felek jogi képviselői, ügyvédjei, szakértők össze tudják hasonlítani, hogy az adott balesetben érintett járművek – jelen esetben motorkerékpár is – engedély nélküli átalakításokon mentek-e keresztül.