Kockázatos, engedély nélküli átalakítások

Az elmúlt években több olyan kockázatos engedély nélküli jármű-átalakítással kapcsolatba hozható közúti balesetről is hallhattunk, melyek alapján a hírek arról is szólnak, hogy a „büntető törvénykönyv” hatálya alá szeretnék helyezni az „engedély nélküli átalakítást”. Reméljük, hogy a jogalkotó meg tudja majd találni azt a határt, ahol pl. egy sima, nem típusazonos motorcserét és egy egyedileg épített, utólag beszerelt pót üzemanyagtartályt nem azonos elbírálási szintre helyezi.
Bár szakmailag el kell ismerni, hogy „árnyalja a képet” pl. a motorcseréknél az, hogy a közlekedésbiztonságra vonatkozó veszélyeztetési kockázati szint más egy pár kW, vagy cm3-változás esetén, mint mondjuk egy akár pl. 1600 cm3-es motor helyett egy több mint 3000 cm3-es „izomautó” megalkotása.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.