Kockázatos, engedély nélküli átalakítások
Az elmúlt években több olyan kockázatos engedély nélküli jármű-átalakítással kapcsolatba hozható közúti balesetről is hallhattunk, melyek alapján a hírek arról is szólnak, hogy a „büntető törvénykönyv” hatálya alá szeretnék helyezni az „engedély nélküli átalakítást”. Reméljük, hogy a jogalkotó meg tudja majd találni azt a határt, ahol pl. egy sima, nem típusazonos motorcserét és egy egyedileg épített, utólag beszerelt pót üzemanyagtartályt nem azonos elbírálási szintre helyezi.
Bár szakmailag el kell ismerni, hogy „árnyalja a képet” pl. a motorcseréknél az, hogy a közlekedésbiztonságra vonatkozó veszélyeztetési kockázati szint más egy pár kW, vagy cm3-változás esetén, mint mondjuk egy akár pl. 1600 cm3-es motor helyett egy több mint 3000 cm3-es „izomautó” megalkotása.