Lesz-e új személygépkocsi

A műszaki vizsga hamarosan bevezetendő technológiájában, az Európai Parlament és a Tanács a 2014/45/EU számú uniós irányelvében a fékvizsgálat tér el legjobban az eddigi hazai előírásokban foglalt eljárástól. Korábban taglaltuk az N kategóriájú, légfékes gépjárművekre vonatkozó új előírást. Jelen írásunkban az M kategóriát érintő változásokra mutatunk rá. Az irányelven túlmutató fékvizsgálati eljárásokról is szólunk, mert a szakértők elégedetlenek az eddigi vizsgálati eljárással, melyet az irányelv tovább éltet.

A személygépjárművek görgős fékerőmérő próbapadon végzett kerékfékszerkezet-erőmérése az egész világon elfogadott vizsgálati módszer. Emellett engedélyezett a lap próbapadi mérése is, de használata kevésbé elterjedt. A próbapad tehát megvan, a problémát „csak” az okozza, hogy a mérés eredményéből miként képezzük a megfelelőségi értéket adó határértéket a kerékfékszerkezetre, esetleg a tengelyre vagy az egész járműre vonatkoztatva.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.