Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

Szolgálja mindenki biztonságát!

A Ford más vállalatok számára is felkínálja az autóban ülők – különösen a gyermekek és az idősek – biztonságát jelentős mértékben javító, biztonsági övbe épített légzsák szellemi tulajdonát: a biztonsági övbe épített légzsák szélesebb körű elterjedésével más területeken – például a katonai járművekben, a repülőgépeken vagy a hajókon – is magasabb szintűvé válhat az utasvédelem. A Ford az autóiparban elsőként, 2010-ben vezette be a biztonsági övbe épített légzsákot egy sorozatgyártású modellben, s a technológia azóta egyre több Ford és Lincoln jármű felszereltségi listáján jelenik meg.

A Ford más vállalatok és iparágak számára, így a konkurens autógyáraknak is, felkínálja a szabadalmaztatott, biztonsági övbe épített légzsák technológiáját. A mindennapok során a biztonsági övbe épített légzsák ugyanúgy használható, mint a hagyományos biztonsági övek. Egy baleset során az öv az utas törzsén és vállán felfúvódva ötször nagyobb területen osztja szét a becsapódás erejét, megvédve az utas mellkasát a túlterheléstől, és mérsékelve a fej és a nyak előrebukását. A biztonsági övbe épített légzsák jelenleg a Ford Explorer, a Flex, a Fusion és a hamarosan érkező 2015-ös F-150 modellekhez, valamint a Lincoln MKT és MKZ típusokhoz rendelhető meg (minden esetben a második üléssor külső üléseihez).

E technológia mellett a Ford számos más szabadalmaztatott megoldásának alkalmazását is engedélyezi. Néhány példa a Ford által megosztott biztonsági technológiák köréből:

hirdetés

– A Borulásmegelőző™ funkció több járműdinamikai érzékelővel folyamatosan ellenőrzi a jármű mozgását és kapcsolatát az útfelülettel, különös tekintettel a karosszéria oldaldőlésének mértékére. Az RSC automatikusan fékez és/vagy mérsékli a motor teljesítményét, hogy a vezető elkerülhesse a borulással fenyegető helyzeteket.

– A Ford Police Interceptor modellek „Őrszem üzemmód” technológiája fokozza a rendőrök biztonságát, figyelmeztetve őket, ha valaki hátulról, váratlanul közelíti meg járművüket.

– A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal és a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet által hitelesített Be Nem Kapcsolt Biztonsági Övre Figyelmeztető™ rendszer egyre szaporább hangjelzéssel figyelmezteti az autó vezetőjét, hogy csatolja be az övet.

– A Ford vezetőfigyelő rendszere felméri a vezető „figyelmi szintjét”, és ha kell, jelzi is ennek mértékét a műszerfalon. A rendszer statisztikai elemzések alapján méri a vezető éberségét, s az ehhez szükséges adatokat a forgalmi sávot figyelő kamerától és a jármű mozgásában bekövetkező változásokból szerzi. Ha a vezető figyelme egy bizonyos szint alá csökken (ami az autós fáradtságát jelentheti), akkor a berendezés fény- és hangjelzéssel figyelmeztet.

Forrás: 
Ford sajtóhír
http://autoharvest.org.
www.corporate.ford.com


Kapcsolódó dokumentum:


6-7


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés