Optimális gyújtás újszerű nagyfeszültségű csatlakozással

A Borg Warnerhez tartozó Beru új duplaplatinás gyújtógyertyája új konstrukciójú nagyfeszültségű csatlakozással kapcsolódik a kompakt trafóhoz. Ezt a gyertyát például az aktuális 1,8 és 2,0 TFSI Audi motorokba építik. A modern nagyfeltöltésű benzinmotorokban a gyújtógyertya-szigetelésnek 40 000 V feszültséget is el kell bírnia, összehasonlításképp egy szívómotorral, ahol „csak” 20 000 – 30 000 V feszültség ébred.

A nagy szigetelési ellenállás elérése érdekében a gyertya szárát 8,5 mm-rel meghosszabbították. Az új gyertya további különlegessége az új nagyfeszültségű csatlakozás, melyet a Borg Warner Beru Systems kimondottan az új hengerenkénti gyújtótrafókhoz fejlesztett ki. A csatlakozást a gyertya és a trafó között a „pipába” beépített nyomórugó hozza létre. A nyomórugó optimálisan kapcsolódik az új, vályúformájú csatlakozó részhez. Ennek a kialakításnak az előnyeként említhető meg az átütéssel szembeni nagyobb ellenállás és a nagyon jó elektromágneses összeférhetőség. Ezenkívül a testelektróda is új kialakítású, mely optimalizálja az ívkeletkezést, valamint kiszélesíti a gyújtószikrát, és ezzel is javítja a benzin-levegő keverék meggyújtását. A közép- és testelektróda is rendelkezik rézmaggal, így javítva a hűtést.