Szövetség a részecskehatérértékért

 

A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok finomrészecske-kibocsátásának vitájában az ADAC és a Német Környezetsegély (Deutschen Umwelthilfe - DUH) egy oldalon harcol. Mindkét szervezet kritizálja az Európai Autógyártók Szövetségét (ACEA), mely nyilvánvalóan síkra szállt azért, hogy az Euro 6-os emissziós normában tízszer nagyobb határértéket engedélyezzenek, mint dízelmotoroknál. Ez először csak 2017-ben fog jogerőre emelkedni új modelleknél, nem mint a többi Euro 6 emissziós norma 2014 szeptemberétől.

 

Szövetség a részecskehatárértékért

A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok finomrészecske-kibocsátásának vitájában az ADAC és a Német Környezetsegély (Deutschen Umwelthilfe - DUH) egy oldalon harcol. Mindkét szervezet kritizálja az Európai Autógyártók Szövetségét (ACEA), mely nyilvánvalóan síkra szállt azért, hogy az Euro 6-os emissziós normában tízszer nagyobb határértéket engedélyezzenek, mint dízelmotoroknál. Ez először csak 2017-ben fog jogerőre emelkedni új modelleknél, nem mint a többi Euro 6 emissziós norma 2014 szeptemberétől.

Az EU-ban az Euro 6 rendelet aktuálisan a benzinesek részecske határértékről vitázik. Ezidáig a benzineseknek és a dízeleknek csak a részecske össztömeg legnagyobb értéke volt megadva. Szeptembertől a dízelekre érvényes lesz a részecskeszám-korlátozás is – a DUH ezt követeli a benzinesekre is.

Az ADAC mérései alapján, melyet a német közlekedési klub és a DUH megbízása alapján végeztek, a modern közvetlen befecskendezéses benzinmotorok ultrafinom részecske-kibocsátása harmincszor magasabb, mint a dízelekre előírt határérték. „Régóta rendelkezésre állnak benzinesekhez is piacképes és költséghatékony részecskeszűrő-technológiák. Ezek évek óta „technika mai színvonalát” képviselik és a standardja kell legyen ezeknek a motoroknak a közlekedésből keletkező finompor-probléma mérséklésének”, állítja Jürgen Resch, a DUH vezetője.

Az ADAC szakértői máshogy látják: ők azon az állásponton vannak, hogy sok esetben az emisszió-csökkentés részecskeszűrő alkalmazása nélkül is lehetséges. A klub ezenkívül azon a véleményen van, hogy ezek a motoron belüli megoldások az autóvezetőknek többletköltség nélkül elérhetőek. „Aki önmagában egy részecskeszűrőt felhelyez, kockáztatja a szükségtelenen többletfogyasztást, és ezáltal több CO2 kibocsátást”, olvasható az ADAC oldalán.

SzJ