Az Enstor Technologies bemutatta a lendítőkerekes E-KERS-t

Az új lendítőkerekes energiatároló alkalmazásával az elektro- vagy a hibrid gépjárművek hajtóanyag-felhasználása 20%-kal csökkenthető. Ehhez tartozik a csökkentett CO2-kibocsátás, valamint a 25%-kal megnövelt hatótávolság is. Az autóipari beszállító az IAA-n mutatta be új, szériaérett lendítőkerekes energiatárolóját az autóipar számára.

A vállalat az E-KERS nevű (Electric Kinetic Energy Recovery System) rendszerével egy tömeggyártásra alkalmas, mobil energiatárolót fejlesztett ki az autóipar számára, mellyel a jövőbeli hajtásrendszereket lehet optimalizálni. Az E-KERS egy lendítőkerékből áll, valamint egy elektromotorból, a hozzá tartozó teljesítményelektronikából és az integrált vezérlésből. Az E-KERS-szel felszerelt gépjármű ugyanolyan tankmennyiségnél vagy akkumulátortöltöttségnél nagyobb távolságot képes megtenni. A rendszer tartalmaz egy teljesítményoptimalizált, a nagy fordulatszám miatt szénszál-erősítésű műanyagból készült lendítőkereket, melynek a tömege kereken 25 kg és 12,5 dm3 helyet foglal el. Nincs súrlódási veszteség, a rendszer alkalmazható hibridekben, illeszthető és moduláris, valamint hőmérsékletre érzéketlen hosszú időtartamon keresztül is. A jobb vezetési dinamika érdekében a rendszer plusz 90 kW-ot szolgáltat.

Az energiatároló különböző variánsokban elérhető, mint E-KERS „Street” és E-KERS „Rail”, melyek személyautó, teherautó és ipari alkalmazásokhoz lettek kifejlesztve. Drága, komplex akkumulátorrendszereket tud az E-KERS támogatni vagy teljes egészében kiváltani.