25 millió porlasztó és 5 millió szivattyú a Boschtól
A Bosch cég a benzinbefecskendező Motronic rendszerekhez 2011 júniusában legyártotta a 25 milliomodik HDEV5 porlasztót és az 5 milliomodik HDP5 nagynyomású tüzelőanyag-szivattyút. Mindkét termék gyártása nagy szériában 2006-ban kezdődött.
A szivattyú GM Ecotec motorban, a porlasztó a PSA/BMW Prince motorjában debütált. Ezeket az alkatrészeket a Bosch Nurembergben és Bambergben, valamint a törökországi Bursában és a kínai Wuxiban gyártja.
Az alkatrészek közvetlen benzinbefecskendezésű, turbótöltött, ún. flexibilis szelepvezérlésű motorokba kerültek, ezek a motorok elődjeinél 15%-kal kisebb fogyasztásúak, így szén-dioxid-kibocsátásuk csökkenése is jelentős. A turbótöltés és a közvetlen befecskendezés teremti meg az Otto-motorok lökettérfogat-csökkentésének (downsizing) lehetőségét.
A Bosch trendelemzése szerint az Otto-motorok fejlődése ezen az úton megy végbe. Véleményük szerint a közvetlen benzinbefecskendezésű motorok száma a világtermelésben 2015-re megháromszorozódik, elérve a 18%-ot. Példaként említjük, hogy az Audi győri motorgyárában készített Otto-motorok csak közvetlen benzinbefecskendezésűek.
HDEV5
A HDEV5 nagynyomású porlasztó indirekt (szívótorok) és közvetlen befecskendezéshez is megfelelő. Sugárképe (száma, eloszlása, iránya) a motorgyártó igényei szerint alakítható. Rendkívül gyors nyitása, zárása kis mennyiségeknél is jó szállítási linearitású, azaz jó mennyiségszabályozású. Az alábbi műszaki adatok mutatják, hogy tág határok között lehet a porlasztót illeszteni a motorokhoz. Ennek javítóipari vonatkozása ismét csak az, hogy „ami csak hasonlít a másikhoz, az biztosan nem jó!”
HDP5
A HDP5 tüzelőanyag-szivattyú egyhengerű, a bütyökszám és emelés függvényében széles szállítási tartományú. Visszaáramlás nélküli befecskendező-rendszerekhez. A Bosch Motorsport is ezt a típust használja.