Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. január | Olvasson bele!

100 milliomodik tüzelőanyag-szivattyú modul a Boschtól

A 100 milliomodik tüzelőanyag-szivattyú modulját 2011 júliusában gyártotta le a Bosch. A „sikerszéria” 1997-ben kezdődött, amikor is elkészült az első szállítómodul Budweisban, melyet az Alfa Romeo 156-ba építettek be. Ma már ezt a komponenst a Bosch 6 helyen gyártja világszerte, többek között a cseh Budweisban, a brazil Campinasban és a kínai Xianban.

A szállítómodulok a benzin- és gázolaj-befecskendező rendszerek tüzelőanyaggal történő ellátására szolgálnak, melyek ma kompletten a jármű tankjába kerülnek. A modul elemei: villamos szivattyú, mely a tüzelőanyagot állandóan, vagy igény szerint szabályozva a tankból a motorhoz szállítja, egy tüzelőanyag-szűrőből, valamint egy tüzelőanyag-nyomásszabályzó szelepből. A szivattyú egy tüzelőanyag-tároló edényben van („fazék”), mely a tüzelőanyag-ellátást biztosítja kis tanktöltetnél ívmenetben is, valamint a szintjelző.

hirdetés

A Bosch nagyszámban szállítja a modulokat a nemzetközi autógyártóknak. „A moduláris felépítés lehetővé teszi a különböző szivattyú, nyomásszabályzó és szintjelzők gyors illesztését az egyes autógyártók igényei szerint” – mondja Dr. Rolf Bulander, a Bosch Gasoline Systems vezetője. A modulok csekély méretének köszönhetően az összes szokásos tankformához megfelelő. A csekély tömegének és nagy hatásfokának köszönhetően a modulok hozzájárulnak a CO2-kibocsátás-csökkentéshez. A modulok extrém használati körülményekre és rossz tüzelőanyag-minőségre is fel vannak készítve. Használhatóak korrozív tüzelőanyagokhoz is, mint akár 100%-os etanoltartalmúval vagy 15%-os metanoltartalmúval. A Bosch minden járműszegmensre kínál megoldást, a kisautóktól a szupersportkocsikig.

A fejlesztés folyamatos. A következő generációs modulok már BLDC-technikával dolgoznak (Brushless DC-Motor – kefe nélküli egyenáramú motor), azaz kefe nélküli, elektronikusan kommutált. Szemben a mechanikus kommutációval, az élettartam lényegesen nagyobb és a működési zajok is kisebbek. A csekély teljesítményfelvételének köszönhetően a hatásfoka nagy, mely a továbbcsökkentett tömegének köszönhetően hozzájárul a fogyasztás további csökkentéséhez.


Kapcsolódó dokumentum:


08


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés