Akusztikus szűrő feltöltött motorokhoz

A tüzelőanyag-takarékos, feltöltött négyhengerű motoroknak ugyanannyi levegőre van szükségük a működésükhöz, mint a hathengeres szívómotoroknak. Ez a tény a szívócső nagyobb keresztmetszetét feltételezi, mellyel a nyomásesés kisebb marad. A megnövelt keresztmetszetek nagyobb szívási zajhoz vezetnek. A MANN+HUMMEL ezért egy helytakarékos akusztikus szűrőt fejlesztett ki, mely a zajt ugyanolyan hatásosan tompítja, mint a szokásos nagy térfogatú rezonátorok. Ez a hangtompító a szívócső átmérőjét variálhatóan alakítja. Egy szelep segítségével a szívórendszerben az átmérő flexibilisen illeszthető a motor légnyelésének megfelelően.

Amivel az akusztikus szűrő optimálisan üzemel, a mérnökök kialakítottak egy kétfokozatú csővezetéket. Egy fal osztja ketté az eddig egy darabból álló szívócsövet két szívócsatornára. Az egyik csatorna állandóan nyitva van és ellátja a motort a minimális légmenynyiséggel. A másik csatornát egy szelep szabályozza, mely a működéséhez a szelep előtti és mögötti nyomáskülönbséget használja és ezért nincs szükség külső hajtásra. Kis fordulatszámon a motornak kevesebb levegőre van szüksége, a szelep zárva van, mert az első csatorna kielégíti a motor légszükségletét.

Amennyiben nő a motorfordulatszám, például gyorsításkor, nyomáskülönbség alakul ki a szelep előtt és mögött, és fokozatosan nyitja a szelepet. Így jut a második csatornán keresztül is levegő a motorba. A legnagyobb fordulatszámon a szelep teljesen nyitva van, a levegő akadálytalanul jut a hengerekbe. Az akusztikus szűrővel a motorba mindig a megfelelő mennyiségű levegő jut. A szívási zaj a mindig megfelelően illesztett keresztmetszet miatt alacsony szinten marad. Egyes zajcsúcsokat, mindenekelőtt az alsó fordulatszám-tartományban, csökkenti. Az új fejlesztés 2,5 liter beépítési helyet takarít meg a szokásos rezonátorokhoz képest, és így több hely marad a motortérben.