Új tápszivattyú-generáció
Ma már keveseknek kell elmondani, hogy a Continental vállalatóriás, melyet a régmúltból és a mából gumiabroncsairól ismerünk, egyben – szinte minden alkatrészcsoportban – a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója. Egyik újdonságát Dr. Markus Distelhoff, a Continental tüzelőanyag-ellátó rendszerek üzletágának vezetője (Powertrain Business Unit Fuel Supply) március elején mutatta be, a tüzelőanyag in-tank tápszivattyúk új generációját: az igény szerinti szállításra képes tüzelőanyag-szivattyút, illetve bejelentette ennek a gyártmánynak a sorozatgyártásba vételét.
Jelentős európai autógyártók fogják gépkocsijaikba beépíteni a 2013-as modellévtől, mert a szén-dioxid-kibocsátást ezzel a megoldással tovább lehet csökkenteni.
Az új szivattyúgeneráció vezérlőelektronikája a szivattyúra, azaz az adagolómodul edényzetére került. A dolog jelentősége az, hogy a szivattyú csak a mindenkori igénynek megfelelő tüzelőanyag-mennyiséget küldi fel az adagolószerkezethez, legyen az dízel- vagy Otto-befecskendezés. A csak szükség szerinti szállítás jelenti az energiamegtakarítást.
Az energiamegtakarítás akár 60–70%-ot is elérhet egy hagyományos, 1,8 literes motorhoz hasonlítva. Ez 1,5–2,0 g/km CO2-csökkenést eredményez. A kicsivel is sokra lehet menni, mert tudjuk, hogy az autógyárakat komoly pénzbüntetéssel sújtják minden gramm CO2-kibocsátás-túllépésnél.
A szivattyú villanymotorja kefe nélküli motor, így élettartama is nagyobb, mint elődeié, valamint a szintjelző úszója is érintkezésmentesen ad szintjelet. A modul diagnosztikája is önálló.
A moduláris felépítés, a szállítási teljesítmény igény szerinti megválaszthatósága a konstruktőröket is segíti, könnyebbé téve a rendszerintegrációt. Az előnyök sorát növeli, hogy kevesebb az alkatrész, hogy a teljesítményelektronika és a szivattyú villanymotorja között rövid a vezeték, így kisebb az elektromágneses zavarás.