Új konstrukcióhoz új anyag kell
A Winkelmann Powertrain Components (WPC) az Audival közösen fejlesztette ki az „új” hajtótárcsa (Flexplate, Mitnehmerblech) kialakítást, mely hozzájárult az A5-ös és a B8-as (tehát a jelenleg futó) A4-es hajtáslánc hosszának csökkentéséhez, ami azzal a következménnyel járt, hogy az autók első túlnyúlása csökkent, a motor hátrébb került, mely jótékony hatással van a tengelyterhelés egyenletesebb elosztására.
Ezt a koncepciót minden későbbi Audi alkalmazni fogja. Ennek lényege, hogy a hajtótárcsa egy darabból készül, és magába foglalja az indítómotor fogaskoszorúját, valamint megadja a motor és a váltó központosítását is. A problémát maga az egy darabból való kialakítás, illetve a fogaskoszorú kopásállóságának elérése jelentette. Ehhez bórral ötvözött speciális acélt használnak. Így el lehetett kerülni a hegesztéses kötéseket, és így fokozni a szilárdságot. Ezzel a kialakítással 3 közel azonos hajtótárcsa elegendő a 8 különböző B8-as motor és váltókombinációhoz. Ezt a nagy követelményt szénötvözéssel nem lehet kielégíteni, ezért döntöttek a bór mellett. Az alapmerevséget, az alakíthatóságot és a keménységet csak így tudták biztosítani. Az alkatrészt egy szabadalmaztatott feszültségmentes sajtolási eljárással egyetlen darabból alakítják ki. A megfelelő falvastagság megválasztásával megtalálták az optimumot a torziós merevség és a flexibilitás között. Az anyagvastagság 40%-os csökkentésével az „új” eljárással 20%-os szilárdságnövekedést értek el. A lágy átmenetek a különböző vastagságok között is ezt a célt szolgálják. A hagyományos hajtótárcsákhoz képest ez a megoldás 35%-kal könnyebb, a költségek viszont 23%-kal kisebbek.