"Gyors" fékolaj

Az elektronikus fékrendszerek bevezetésével, úgymint az ABS és az ESP a fékolaj fontosabb szerephez jutott, mint korábban. Ezen rendszerek hidraulikus aggregátja sok apró csövet és csatornát tartalmaz. Az ESP-ben pl. a fékolajnak a másodperc törtrésze alatt kell az egyes kerekek fékezésével kritikus szituációban stabilizálni. A nem megfelelő tulajdonságú, „lassú” fékolaj fatális következményeket okozhat.

A hagyományos fékolajjal a rendszer reakcióideje – kritikus szituációkban – a sokszorosára növekedhet, mely ahhoz vezet, hogy az ESP a járművet már nem tudja stabilizálni. Ezért vált szükségessé a különösen „vékony”, mint pl. az ATE SL.6. jelű fékolaj használata. A kis viszkozitású fékolaj előnye, hogy javítja az elektromos rendszerek (ABS, ASR, ESP stb.) reakcióidejét még nagy hidegben is. A diagram karakterisztikái jól szemléltetik a különböző viszkozitású fékolajok eltérő „gyorsaságát”. A „vékony” olajokat a legtöbb gyártó első beépítésre használja, melyek egyben teljesítik a DOT 4, 6-os osztály (ISO 4925 szerint) szerinti besorolást. Ezek megegyeznek az amerikai FMVSS$571.116 és SAE J1703 szabványokkal.