Eneos, a japán kenőolaj

A szakújságíró mindig akkor van a legnehezebb helyzetben, ha oldalakon keresztül szakmai tartalom híján, dicsérő- és reklámszövegeket kell zengenie. Ezzel az ijedelemmel fogadta szerkesztőségünk a felkérést, miszerint is mutassuk be az ENEOS névre hallgató kenőanyagcsaládot a nagyközönségnek. A cég- és termékismertetőket végigolvasva azonban számos dolog megragadta a figyelmünket, melyek messze túlmutatnak a reklámmarketingen és a szakembereknek is komoly információval szolgálnak.

Kezdjük talán azzal, hogy mi fán terem az, hogy ENEOS. A kreatív márkanév-kitalálók tanfolyamának első leckéjében szerepel a következő recept, hogy kapcsoljunk össze legalább két szót úgy, hogy legalább az egyiket elvágjuk. Így született az ENEOS szó is az Energy és a NEOS összetételeként. Utóbbi görög szó, jelentése új. A furcsaság, és nekünk talán örök talány marad az, hogy hogyan is pattanhat ki a japánok fejéből, hogy éppen egy görög szóval fémjelezzék „brand”-jüket, azaz terméküket, termékcsaládjukat. Igen, az európai piac számára majdnem, a magyar piac számára teljesen új kenőanyagcsalád Japánból származik, a híres japán minőségkultúrában és gyártási szigorral készül. Japánban a № 1.

Kitermeléstől a kiszerelésig

A márka megalkotója és tulajdonosa a gigantikus cégóriás, az elődeivel 120 éves múltú Nippon Oil. Óriás azért, mert a kitermeléstől kezdve egészen a hordós, vagy kannába töltött motorolaj eladásáig mindent saját maga csinál. Hat óriási finomítóval és csak Japánban mintegy 9800 saját üzemanyagtöltő állomással rendelkezik a vállalat. Számos olajipari vállalatnál is a finomítás folyamatával kezdődik a feladatlista, de a kitermelést, az alapanyagot, más cégre bízzák, azaz vásárolják a kitermelt, nyers kőolajat. Ezzel szemben a Nippon Oil a termék-előállítást a kitermelés folyamatától fogva végzi, gondozza és irányítja.

Disneyland és Formula–1

Hogy lássuk, hogy Japánban sincs ez másképp, a legnagyobb olajvállalat természetesen rengeteg szponzorációs tevékenységet folytat. Talán kevésbé foglalkoztat minket itt a térségben, hogy jótékony, gondozó kezét a tokiói foci- vagy a japán baseballcsapatnak, nem utolsósorban a tokiói Disneylandnek nyújtja.
Az autós szakember szívéhez a motorsport az, ami közel áll. Az ENEOS felirattal találkozhattunk az elmúlt években a Honda
Formula–1-es csapat autóin, vagy a Super GT kategóriában a Toyota és LEXUS autóin is. Mindehhez természetesen megfelelő szakmai kompetenciával és csúcsminőségű versenyolajokkal kell rendelkezni. A Nippon Oil a kenőanyag-fejlesztésbe és a megújuló, környezetkímélő energiaforrások felhasználásának tökéletesítésébe óriási összegeket invesztál. Az ENEOS termékek most Magyarországra érkeztek. Importőre, forgalmazója a Szakál-Met-Al Kft.

A termék iránti bizalom

A hidraulikaolajtól kezdve a hajtóműolajokon át kapható az automatikus váltókhoz is (CVT, AT) speciális kenőolaj. A motorolajok kínálatában természetesen megtalálhatóak az ásványi, a rész- és a teljesen szintetikus olajak.

Egy biztos, az ENEOS a független javítóműhelyek körében nagy népszerűségnek örvend majd, hiszen a japánoktól megszokott kiemelkedően magas minőség mellett, nagyon kedvező áron tudják árulni az olajukat, éppen a fent boncolgatott saját kitermelés-finomítás-kiszerelés folyamatnak köszönhetően.

Egy autójavítónak az egyik legfontosabb azonban az, hogy az általunk beépített alkatrészeknek állandó, garantált minősége legyen. Természetesen az olaj is alkatrész, olyan alkatrész, melynek nem látunk bele a belsejébe, az anyagösszetételébe, a gyártási technológia előírások szerinti elvégzésébe. A mesterember szerel, és az alkatrészkereskedőjében a sokéves tapasztalatok alapján akár vakon is megbízik. Éppen ezért a magára adó alkatrész-kereskedő, sőt egyszerűen az, aki a piaci versenyben talpon szeretne maradni, erre figyel talán a legjobban. Gondosan meg kell tehát válogatnia a szerelőnek, de a kereskedőnek is a beszállítóját. A minőség az ENEOS-nál egyértelműen garantált.

Kiváló ár-érték arány

Ha szlogent kellene gyártani ehhez az olajhoz, egyértelműnek látszik, hogy a rendkívüli minőséget és a kedvező árat egyszerre kell hangsúlyozni. Ma sok érvelésben, kínálati anyagban olvassuk, hogy kedvező a termék, szolgáltatás ár-érték aránya. Ez azt jelenti, hogy komoly felhasználói értékhez igen kedvező áron jut hozzá a vásárló.Az ENEOS rendkívül kedvező ár-érték arányú termékcsalád!

A kiváló minőség adott! A kedvező árat a kereskedelmi lánc garantálja. A termék-előállítási folyamatok között nincs nyereségközpontú kereskedelmi szereplő, azaz minden a vállalaton belül zajlik, nem kell lenyelnie a kereskedők által akár több lépcsőben bevitt árnövekményeket a végfelhasználónak. A közvetlen kereskedelmi lánc azt is garantálja, hogy nincs meg a lehetőség a közbenső áttöltésre, átcsomagolásra, a gyanús eredetre, ki lehet küszöbölni azt, hogy a termék kikerüljön a hivatalos kereskedelmi vonalon kívülre, nincs félhivatalos, csomagtartóból való árusítás.

Az ENEOS kenőanyagcsaláddal az autójavítók, autószerviz-szolgáltatást nyújtók kiváló minőségű és minden tekintetben garantált, számukra üzletileg sikert hozó terméket kapnak.


0W-20

Ha valaki a kenőanyagszakmában nagyot akar mondani, azt mondja „0W-20”, és mindenkiben megáll az (olaj)ütő…

Pedig szépen, csendesen belopakodott a 0W-30 alá őfelsége hígfolyóssága. A Toyota ZR motorcsaládba, a dual VVT-i már ezért kiált, de előírják egyes FORD, Honda, Mazda, Mitsubishi és Chrysler autók benzinmotorjai számára is. Az ENEOS 0W-20 teljesen szintetikus alapolajába az adalékcsomag szerves kötésű molibdént is tartalmaz a kopáscsökkentés érdekében. Kis melegviszkozitása (100 °C-on max. 8,5 mm2/s), nagy viszkozitási indexe 199 (a viszkozitás kismértékű hőmérsékletfüggése) és HTHS 2,6/150 °C értéke teszi lehetővé a rendkívüli súrlódáscsökkentést, tehát a motor mechanikai hatásfokának javulását.

Így együtt jár a fogyasztáscsökkenés és a teljesítménynövekedés. A 0W-20 olaj szükséges a biztos, gyors „felolajozást” igénylő mechanikai szerkezetekhez is, így például a rafinált szelepvezérlő mechanizmusokhoz. Természetesen a 0W-20-as olaj csak azokba a motorokba tölthető, amelyekhez a gyártó ezt előírja, melyeket ennek megfelelően készít illesztésében, anyagaiban, felületi megmunkálásában, mert ott tudja jótékony hatását kifejteni. Engedjük neki!


A Formula–1-ben a Honda motorjaihoz fejlesztett SAE 0W-50-es viszkozitási osztályú, teljesen szintetikus motorolaj Az ENEOS Premium Ultra 0W-50 rendkívül széles hőmérséklet-tartományban biztosítja a megfelelő kenést a modern építésű, nagy fordulatszámú, akár turbótöltővel ellátott benzinüzemű, utcai és verseny célokra használt motoroknak. API SM

Az ENEOS Premium Ultra 0W-20, tüzelőanyag-fogyasztást csökkentő motorolaj Kifejlesztését egy 2000-ben hatályba lépett japán rendelet indokolta, mely kis emissziójú gépkocsik gyártását preferálta. API SM/GF-4

Az SAE 5W-40 viszkozitási osztályú, Premium Hyper teljesen szintetikus motorolaj. Legyen az BMW, Volkswagen, Porsche, Ford vagy Renault, benzines vagy dízel, common rail vagy PD TDI, normál vagy nyújtott csereperiódusú, vagy akár részecskeszűrővel ellátott motor, ez az olaj szinte biztosan alkalmazható hozzá. A következő gyártói előírásoknak felel meg: API: SM/CF, ACEA: A3/B4 (07) /C3 (08) VW 500.00/502.00/505.00/505.01, MB: 229.1/229.3/229.31, BMW LL-01/LL-04, Porsche approved, Ford WSSM2C-917A, Renault RN0710

Az SAE 5W-30 Premium Hyper motorolaj teljesen szintetikus, tüzelőanyagtakarékos motorolaj. Alkalmazható új típusú, benzines, LPG és dízelmotorok, katalizátorral, illetve turbóval vagy anélkül szerelt változataiban. Alacsony hőmérsékleten is garantált a gyors, stabil olajfilmkialakulás. Használható a közvetlen befecskendezéses dízelmotorokban is, legyen az akár CR vagy PD befecskendezőrendszerű. A részecskeszűrővel ellátott motorokba is alkalmazható. API: SM/CF, ACEA: A3/B4 (07) /C3 (08) VW 502.00/505.00/505.01, GM-LL-B-025, MB 229.31/229.51, BMW LL-01/LL-04, FORD: WSSM2C-917A

Az ENEOS Premium SAE 10W-40-es részszintetikus motorolaj.Az általánosnak mondható SAE 10W-40-es motorolajokkal szemben ez a termék minden osztályban az elvárható legmagasabb besorolással rendelkezik, legyen az API, ACEA szabványrendszer. Alkalmazható a használt, vagy akár az új típusú motoroknál is, ahol a 10W-40 viszkozitási osztály van előírva. API SL/CF, ACEA: A3/B3/B4, VW 500.00/505.00, MB 229.1, Por-
sche approved, BMW Special Oil