FlexRay

A jelenlegi BMW 7 sorozatba beépítésre került ESP-rendszer – a CAN-busz utódjának kikiáltott – FlexRay adatbusszal rendelkezik. Az új adatbusz, hasonlóan a CAN-buszhoz, a BOSCH által lett kifejlesztve. Az ESP-rendszer ezen az új kommunikációs csatornán keresztül kommunikál a szenzorjaival, a sebességtartó, a karosszéria-, a motor- és a váltóelektronikákkal.

A sebességtartó elektronika rendelkezik Stop and Go funkcióval. Baleset bekövetkeztekor az eddiginél korábbi légzsáknyitáshoz a légzsák-elektronika felhasználja az ESP-rendszer szenzorjainak jeleit is. Az ehhez hasonló, illetve a jövőben még tovább bővülő biztonsági és vezetést segítő rendszerek a baleseti helyzetben hirtelen megnövekedett adatforgalomhoz az eddiginél nagyobb adatátvitelt igényelnek. Ennek megfelelően a FlexRay által biztosított akár két adatátviteli csatorna a CAN-busz adatsebességének a többszörösét biztosítja. Az adatátviteli csatornák redundáns, hibakizárt adatátvitel esetén 10 megabit/s vagy nagy sebességű adatátviteli módnál 20 megabit/s adatátviteli sebességet biztosítanak. A jelenleg elterjedten használt CAN-rendszerek 1 megabit/s adatsebességgel rendelkeznek! A BOSCH nagy reményeket fűz a FlexRay által biztosított gyors adatkommunikáció elterjedésében a felsőosztály gépjárműveinél.