VW EA288 TDI evo motor
A Volkswagen 4 hengerű dízelmotorcsaládjának szakmai bemutatójára a Bécsi Motorszimpóziumon került sor 2018-ban. Az ismert TDI-sorozat (talán) utolsó fejlesztése az EA288 evo nevet kapta. Ezt a motort – továbbfejlesztett változatában – a VW teljesen új emissziótechnikával szerelte. A Volkswagen kettős SCR-katalizátoros rendszere tette lehetővé az Euro 6d (2020/2021-től új típusokra/összes járműre érvényes) kibocsátási szabványok teljesítését. Az új kipufogógáz-utókezelő rendszert, amely a „twin-dosing” nevet kapta, először a frissített, 2019-es Passat 2.0 TDI Evo modellben alkalmazták, 110 kW teljesítménnyel. A Volkswagen célként jelölte meg, hogy fokozatosan bevezesse a kettős SCR-technológiát minden 2.0 TDI evo motorral szerelt modellben, beleértve az akkor közelgő új Golf 8 összes TDI változatát is.
Napjainkban a VW EA288 evo TDI motorok motorkódjai:
- DTRA 90 kW / 250 Nm váltó DQ200
- DTRC 90 kW / 320 Nm váltó MQ281
- DTSA 110 kW / 340 Nm váltó MQ350
- DTSB 110 kW / 360 Nm váltó DQ381
- DTUA 147 kW / 400 Nm
A többi VW Csoporthoz tartozó gyártó ezen motorokhoz más motorkódokat használ.
Valamennyi „Twin-dosing”, és mágnesszelepes nagynyomású szivattyúval szerelt.
A VW EA288 evo egyfajta „hattyúdal” a konszern dízeljei között, műszakilag a legmodernebb (meg tud felelni az Euro 7 előírásnak), de a jogszabályi elhatározottság, a gazdasági és piaci környezet bizonytalanságai miatt nem éri meg új dízelmotort fejleszteni. Vásárlói igény a dízelmotorok iránt Európán kívül alig van, így a fejlesztési költség soha nem térülne meg.
A jövőt a VW az elektromos hajtásra építi, ezért valószínű, hogy ez a motorcsalád lesz az utolsó nagy dízelmérnöki projektjük.
Ehhez a motorhoz kötve, de túl is mutatva, ismertetünk néhány javítási, diagnosztizálási tételt, érdekességet.
Akinek „fehér lap még az élete”, bizonyára talál magának megszívlelendőt, mert ezek a motorok remélhetőleg nagyon sokáig lesznek forgalomban.