Új, olajban futó vezérműszíj paletta készletek a kínálat megerősítéséhez
A Gates olajban futó szíjak készletek új sorozata 2024 elejétől érhető el. A vezérműszíj és a görgők mellett minden doboz további alkatrészeket, például csavarokat, tömítéseket és alátéteket is tartalmaz. Ezek azok az alkatrészek, amelyeket OE gyártók elengedhetetlennek tartanak az átfogó rendszercsere-eljárásokhoz.
Minden egyes vezérműszíj az olajban futó készletekből jelentős rendszerfejlesztést kínál a beépítők és a műhelyügyfeleik számára. Jobb kopásállóságot és vegyszerekkel szembeni ellenállást, jobb szíj felület-ellenállást és alacsony szíjnyúlást biztosítanak a teljes életciklus alatt (ezáltal fokozzák az élettartam biztonságát). Az egyes dobozokban található kiegészítő elemek biztosítják, hogy a szerelők rendelkezzenek a munkához szükséges összes alkatrésszel, és hogy minden alkatrészre ugyanaz a Gates garancia vonatkozik.
Olajban futó szíj technológia fejlődése
A motortervezők és autógyártók egy ideje arra törekszenek, hogy megfeleljenek az egyre szigorúbb CO span id="1">2 span> kibocsátási céloknak. 2020 óta a szigorúbb CO2-kibocsátási EK-előírások megkövetelik az OEM személyautó flottáktól, hogy megfeleljenek a < 95g CO2/km-nek. A kibocsátáscsökkentési kihívások leküzdésére használt technológiák egyike a olajban futó szíjak, más néven Hot-Oil-Belts (HOB) vagy nedves vezérműszíj rendszerként is ismert.
Az olajban futó szíj rendszereket már több mint 10 éve tömegesen gyártják. Ennek következtében a járműpark jelentős, és a karbantartási igények növekednek Ez egy olyan változás, amely növeli a utángyártott megoldások iránti keresletet.
A Gates termékportfóliója versenyképes olajban futó szíjakat kínál az utángyártott termékek piacán.
Olajban futó szíj technológia fejlődésének előnyei
Az olajban futó szíj rendszerek általában hatékonyabbak, mint a lánchajtású rendszerek. Íme néhány előny:
- Alacsonyabb forgási teher a szíjtárcsák felett
- Alacsonyabb nyúlás a rendszer élettartam alatt :
- Magasabb szintű tervezési rugalmasság
- Alacsonyabb forgási teher a szíjtárcsák felett A rezgéscsökkentés az üzemanyag-fogyasztás és a motorkárosanyag-kibocsátás csökkenését eredményezi. Eközben a vezérműszíj rendszerek általában jobb és csendesebb működést kínálnak a láncrendszerekhez képest. Az olajban futó szíjhajtás rendszerek súlycsökkentése szintén hozzájárul az üzemanyag-hatékonysághoz a járművek szintjén.
- Alacsonyabb nyúlás a rendszer élettartam alatt : Alacsony nyúlás a szinkronszíjaknál a láncokhoz képest Ez hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez a motor élettartama során.
- Magasabb szintű tervezési rugalmasság A szíj- és szíjtárcsarendszerek nagyobb rugalmasságot tesznek lehetővé a motor elrendezésében/kialakításában a gépjárműmotor gyártóknak. Ugyanakkor eltávolítják az olyan problémákat, mint például a hajtás összetettsége vagy a lánchajtások által létrehozott hosszú vezetők. Ezenkívül a szíj- és szíjtárcsákkal nincs szükség olajszóró fúvókákra. A olajban futó vezérműszíjak általában 16 mm és 18 mm szélesek. Az olajszivattyú szíjak körülbelül 10 mm szélesek
- Olajban futó szíjak cikkszám rendszere Az olajban futó szíj rendszerekhez készült Gates szíjak sorozata T betűvel kezdődő és HOB utótaggal végződő cikkszámokkal rendelkezik. Ez biztosítja a száraz vezérműszíj rendszerek és au olajban futó szíj rendszerek egyértelmű megkülönböztetését, amelyek két fő kategóriába sorolhatók. Ezek a következők:
- A szinkronszíjakat egyetlen szíjként vagy különböző készletformátumokban szállítjuk.
- Az olajszivattyú szíjakat egyetlen szíjként szállítjuk.
Az egyértelműség kedvéért a cikkszámok a következő megkülönböztetéseket tartalmazzák:
- K0 kits = SBDS szíj + feszítő
- KP készletek = SBDS olajban futó szíjak + feszítő + vízpumpa
Néhány példa Gates olajban futó szíjak termékcsalád cikkszámára:
- Szinkronszíj, Ford alkalmazások
- Szinkronszíj-készlet (szíj + feszítő), Ford alkalmazások
- Szinkronszíj-készlet (szíj + feszítő + vízpumpa), Ford alkalmazások
- T357HOB Olajszivattyú szíj, Ford alkalmazások
Az olajban szíj technológiát alkalmazó OEM-ek
Különböző OEM-gyártók használták és használják a olajban futó szíjak technológiát. Ezek közé tartozik a Ford, a PSA csoport, a VAG csoport, a Hyundai és a Kia. Ezen gyártók némelyike olajban futó szíjat használ az olajban futó olajszivattyúszíj technológiája mellé. Mások csak olajszivattyú BIO szíjat használnak a hajtás rendszereikbe
A utángyártott szíj olajban futó szíj Gates választékát ugyanazzal a technológiával és minőséggel gyártják span id="b"> s span>tandardok, mint a szíj olajban termékcsalád OE beépítéshez. Minden Gates olajban futó termékcsalád szíj innovatív tervezési jellemzőkkel van ellátva, hogy a rendszer élettartama alatt a lehető legjobb teljesítményt érje el.
A utángyártott Gates olajban futó szíj termékcsaládja sárga-fehér csíkkal rendelkezik a szíj hátoldalán. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a csík NEM BEÉPÍTÉSI segédjel a telepítés szempontjából (1. kép). Ez csak Gates gyártási folyamat céljaira szolgál.
Kép Gates olajban futó szíj: sárga és fehér csík
BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOROK
A belső égésű motoroknak (gyakran ICE-nek rövidítve) olajra van szükségük a mozgó alkatrészek hűtéséhez és kenéséhez, valamint a motor hatékony működésének biztosításához. A rossz olajspecifikáció használata azonban helytelen kenési jellemzőkhöz vezethet. Ez csökkenti a motor teljesítményét és élettartamát. Az olajat általában nyersolajból finomított alapolaj felhasználásával állítják elő. Ezután különféle adalékanyagokat adnak hozzá, például kopásgátló szereket, súrlódás módosítókat, mosószereket, rozsdagátlókat, puffereket és antioxidánsokat. Az olajgyártók számos képlettel és lehetőséggel rendelkeznek a megfelelő olajspecifikáció elérésének biztosítására.
A motorgyártók sok időt töltenek a motorok kutatásával, tervezésével és tesztelésével, hogy biztosak legyenek abban, hogy az olaj megfelelő SAE* viszkozitási besorolását választják. A SAE meghatározza az egyes olajok kenés és teljesítményét. Vastagabb viszkozitású olaj kiválasztása a motor túlterhelését okozhatja, és ezért kevésbé hatékony. A vékonyabb viszkozitású olaj kiválasztása a motor idő előtti kopásához vezethet.
A jármű karbantartásához mindig a megfelelő, az OE járműgyártó által ajánlott SAE viszkozitási besorolású olajat kell használni. Mindig OE minőségű, meghatározott olajszűrő(ke)t szereljen be, hogy az illeszkedés, a forma és a funkció jellemzői ne sérüljenek.
Belt-in-oil rendszerek és olajminőség
Amikor a motorok üzemanyagot égetnek, káros szennyeződések halmozódnak fel, amelyek a motorolajban kötődnek meg. Az olyan szennyeződések, mint az el nem égett szénhidrogének (üzemanyag), keverednek a motorolajjal, lebontva az olajat (egy bizonyos idő alatt), amely a forgattyúházban van.
Ha helytelen olajspecifikációt használt, vagy figyelmen kívül hagyta az OEM által megadott motorkarbantartási intervallumot, a túlzottan lebomló olaj befolyásolhatja az olajban futó szíj rendszer működését. Például a szíj duzzadását vagy állapotának romlását okozhatja. Ez a szíjfogazat, a hordozószíjat és a nagy szilárdságú üvegszálas feszített merevítő közötti kötés szétválását okozza. Ez végül katasztrofális motorhibához vezet.
A szíj romlása más ICE komponensekre is hatással lehet. Ennek oka az lehet, hogy a szíjtörmelék bejut a kenőrendszerbe, és eltömíti az olajszivattyúkat, a VVT mágnesszelepeket, a turbóolaj-ellátó csöveket és az olajszűrőket. Az OEM által ajánlott szervizintervallumokat be kell tartani. Győződjön meg arról OE a megadott minőségű olajok és olajszűrők fel vannak szerelve az idő előtti meghibásodás elkerülése érdekében.
TUDATOS VEZETÉS
Ha a jármű tulajdonosa az alább felsorolt problémák bármelyikét tapasztalja, a vezérműszíj rendszer és kenés rendszer további vizsgálatára lesz szükség:
- Teljesítményvesztés
- Az olajnyomás figyelmeztető lámpa felvillanása
- Vészüzem-mód aktiválva
Az elektronikus vezérlőegységbe (ECU) beírt diagnosztikai OBD/DTC kódok
Ha a jármű tulajdonosa a fent felsorolt problémákat tapasztalja, akkor valószínűleg az OBD/DTC kódok (az alábbiak szerint) kerülnek naplózásra az ECU-ban. Ez a vezérműszíj rendszer és a kenőrendszer további vizsgálatához vezetett:
- P15A1 - Kenőrendszer: túl alacsony olajnyomás mechanikus üzemmódban
- Koherencia a légköri nyomással (az olajnyomás túl alacsony a légköri nyomáshoz képest).
PSA BENZINMOTOR 1.0 ÉS 1.2 EB0/EB2 - 3 HENGERES PURETECH MOTOR SZERVIZINTERVALLUM AJÁNLOTT ELLENŐRZÉSEK
A szíj szemrevételezéses ellenőrzését a szervizellenőrzési időközökben (kb. 15 000-20 000 km) vagy 12 havonta kell elvégezni. A vezérműszíj hátsó részének állapota a motorolaj-betöltőfedél eltávolításakor értékelhető. Általában, ha a szíj hátulja fényes, sima, fekete, és nincsenek rajta repedések, akkor a szíj jó állapotban van. Ha repedések láthatóak, további vizsgálatra van szükség.
Mielőtt továbbhaladna, érdemes lehet kapcsolatba lépni az eredeti jármű gyártójával, hogy megbizonyosodjon arról, hogy van-e a járművel kapcsolatban bármilyen visszahívási vagy szervizelési értesítés. Előfordulhat, hogy a további vizsgálatokat és javításokat a jármű gyártója fedezi a márkakereskedésekben.
Ha a s hátulján durva textúrájú, fekete foltos részek és repedések vannak, az általában annak a jele, hogy az szíj hátulja elkezdett bomlani. Ez a szíj bevonat szétválasztás okozza. Az olaj szennyeződés (amint azt korábban kifejtettük) az általános ok. Ilyen esetekben gumirészecskék keringenek az olajellátó rendszerben. Ha nem foglalkoznak vele, ez további motoralkatrész-meghibásodáshoz vezethet. További vizsgálatra lesz szükség.
A motorolajat le kell ereszteni, hogy a forgattyúsház aljzatát el lehessen távolítani. Ez lehetővé teszi az olajszivattyú szűrő gézének állapotának felmérését. Ha gumi szíj törmelék és szennyeződés van nyoma, ajánlatos az olajszivattyút és a szíj - valamint minden más felszerelt alkatrészt - cserélni.
A vákuumszivattyút is el kell távolítani, és ellenőrizni kell az alkatrész hátulján a szűrőképességét. Ha az ékszíj törmelékei láthatóak, a fékhatást hátrányosan befolyásolhatja. A vákuumszivattyú egység cseréje ajánlott.
A változó szelepvezérlésű szolenoidszelepeket (VVT) a turbóolaj-ellátócsővel együttesen, a rögzítőcsavarral és a bajonettes csatlakozókkal együtt el kell távolítani, és meg kell vizsgálni, hogy nem található szíj törmelékek. Ha törmelék van, cserélje ki a VVT mágnesszelepeket, szükség szerint tisztítsa meg a turbóolaj-adagoló csöveket és a csatlakozást. A tömítés cseréje szintén ajánlott.
Sérült turbócsapágyazás az eltömődött olajellátó csövek miatt:
Amint azt korábban már említettük, az olajszennyeződés a szíj megduzzadását okozhatja. Gates A GAT5249 szerszámszámot kell használni a szíj duzzadásának ellenőrzésére. A duzzadt szíj meghibásodást okozhat a szinkronszíj meghajtórendszer (SBDS) belül.
Gates szerszámozás: GAT5249 – a szíj duzzadásának ellenőrzésére kell használni
PSA OE Szerszámszám: 1643190080
Gates szerszám cikkszám: GAT5249
A motorolaj-betöltőfedél eltávolítása után láthatóvá válik a vezérműszíj. A Gates GAT5249 szerszámot az olajbetöltő sapka nyílásán keresztül lehet behelyezni.
Ha a szerszám az ábrán látható módon felhelyezhető (1. kép), akkor a szíj nem duzzadt meg. Kérjük, vizsgálja meg a szíj megjelenését is a korábban tárgyaltak szerint. Ellenőrizze a kenés rendszert, hogy kizárja az eltömődött olajadagoló felvevő szűrőt vagy vákuumszivattyú szűrőt. A VVT mágnesszelepeket, a turbóolaj-ellátó csöveket vagy csatlakozásokat és az olajszűrőket is ellenőrizni kell.
Ha a szerszám nem helyezhető fel (2. kép), akkor a szíj túlzottan felpuffadt, és mielőbbi cserére szorul. Kérjük, vizsgálja meg a szíj felületét is a korábban tárgyaltak szerint, és ellenőrizze a kenés rendszert, hogy nincs-e eltömődött olajadagoló felvevő szűrő vagy vákuumszivattyú szűrő. A VVT mágnesszelepeket, a turbóolaj-ellátó csöveket vagy csatlakozásokat és az olajszűrőket is ellenőrizni kell.
Miután ellenőrizte a kenés rendszert és a kapcsolódó alkatrészeket, törmelék és szükség szerint kicserélte, folytassa az új vezérműszíj és meghajtórendszer telepítésével. OE minőségű olajokat és olajszűrőket is be kell szerelni.
Az összes alkalmazási követelmény a Gates online katalógusában találja: https://www.gatesautocat.com/.
Összefoglalva, mint fő legfontosabb tanulságok
- Mindig ellenőrizze a járműgyártók aktuálisan ajánlott vezérműszíj csereintervallumait. Egyes PSA Petrol 1.0 &; 1.2 EB0/EB2 - 3 hengeres Puretech motorok szíjcsere-intervallumai csökkentek
- Belt-in-Oil szerszámok Csak a terméklapokon felsorolt jármű- és motoralkalmazásokkal kompatibilis (Gates T360HOB, valamint a OE és a versenytársakkal egyenértékű szíjak)
- Navigates oldalon megtalálható az olajban futó szíj termékcsalád szerszámainak listái között járműalkalmazások szerint
- Gates javasolja a forgattyúsház légtelenítő csővezeték ellenőrzését is, esetleges szétcsúszás, repedés vagy eltömődések felderítése érdekében. Szükség szerint cserélje ki a forgattyúház megfelelő szellőzésének biztosítása érdekében
- Szintén a legjobb gyakorlat a vízszivattyú és a kiegészítő szíjhajtási rendszer (ABDS) cseréje
- Mindig OE minőségű, megadott olajokat és olajszűrőket telepítsen
Kapcsolódó hírek:
Gates olajban futó szíjak szerszámok a PSA számára: GAT5148A, GAT5249, GAT5255, GAT5257
Gates olajban futó szíjak szerszámok FORD ECOBOOST: GAT5150, GAT6160, GAT5252
Gates univerzális szerszámok: GAT4939
https://www.gatesautocat.com/ (Gates Online katalógus az Ön járművének alkalmazási követelményeihez).
https://www.gatestechzone.com/en/news/2021-10-vvt-technology-solenoids (Gates VVT szolenoidok).
https://www.gatestechzone.com/en/news/2021-06-positive-crankcase-ventilation (Gates forgattyúház-szellőztető szelepek).
https://www.gatestechzone.com/en/news/2020-11-breather-hoses-importance-timely-replacement (Gates forgattyúház-szellőzőtömlő).
https://www.gatestechzone.com/en/news/2019-05-digital-installation-instructions (Gates Digital telepítési útmutató).