ZF 8HP – egy modern sebességváltó-klasszikus
Szinte mindenki, aki járműtechnikával foglalkozik, találkozott már a ZF 8HP nyolcfokozatú automata sebességváltójával. A 2009 óta gyártott váltót világszerte használják az autógyártók. A folyamatos fejlesztések révén a sebességváltó többször is igazodott a legújabb hajtástrendekhez. A közel 15 éves gyártási idő és a négy generáció azt mutatja, hogy a ZF 8HP valóban klasszikussá vált a sebességváltók között. Története az autóipar fejlődésének tükre is: míg 2009-ben hagyományos nyomatékváltós automata váltóként indult, a hibrid változatok mára szinte alapértelmezetté váltak. Az Autótechnika szerelési, javítási mélységig taglalta a 8HP váltót, a cikkek elérését QR-kódok segítik.
A ZF 8 fokozatú automata sebességváltóból több millió darabot gyártottak, és számos különböző márkában és modellben használják. 2009 nem volt különösebben jó év az autóipar számára. A világgazdasági válság hatásai mindenütt érezhetőek voltak, a gyártók és beszállítók egyaránt küzdöttek az eladások visszaesésével, és az iparági hangulat mélyponton volt. Ebben a bizonytalan helyzetben hozott fényt a ZF egy forradalmi sebességváltó-fejlesztéssel. Az új nyomatékváltós automata sebességváltó, a 8HP, két fokozattal többet kínált, mint a sikeres 6HP, kifejezetten hátsókerék-meghajtású és összkerékhajtású járművekhez tervezték, és 300 és 1000 newtonméter közötti nyomatéktartományt fedett le.
Ez egyértelművé tette, hogy a ZF elsősorban a felső kategóriás járművekre, terepjárókra és SUV-kra összpontosít. Mai szemmel nézve ez a döntés előrelátónak bizonyult, hiszen a gazdasági válság után fellendülés következett, és világszerte növekedett a luxusautók iránti kereslet. A ZF számára a 8HP időközben valódi sikertörténetté vált, és immár a negyedik generációja van piacon.