Kétfokozatú turbófeltöltés
A kétfokozatú, szabályozott üzemû feltöltõk (2FT-k) ígéretes eszközei a belsõ égésû motorok teljesítménynövelésének. Használatuk, a lökettérfogat csökkentését feltöltéssel kompenzáló downsizing technika révén, megnyerõ érvet kínál a kedvezõbb gyorsításdinamikára mindig vevõ autóvásárlók számára. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a velük elérhetõ üzemi jellemzõk kedvezõbbek a ma elterjedt, változtatható geometriájú turbótöltõkénél.
Az elkövetkezõ személy- és haszonjármû-dízelmotorok termodinamikai és megbízhatóságfejlesztési céljai a legtöbb esetben hasonlóak.
1. Növelni a motor abszolút és fajlagos teljesítményét.
2. Kis üzemi fordulatszámon is alkalmassá tenni nagy, és széles tartományban kihasználható maximális nyomaték kifejtésére. Ez ugyanis csökkenti a jármû erõátviteli igénybevételét, ami kisebb üzemi motorfordulatszámok, és ezzel kisebb fogyasztás, illetõleg zajkibocsátás elérését teszi lehetõvé.
3. A motor tranziens reakcióinak javításával javítani a jármû indítási jellemzõit.