ZF 5HP/6HP automata váltó olajcseréjének technológiája

A ZF 5HP és ZF 6HP automatikus sebességváltók nagy szerepet játszottak a modern automata váltók fejlődésében. Az 5HP váltót megbízhatósága és tartóssága tette népszerűvé. A ZF 6HP, az első hatfokozatú automatikus sebességváltó 2000 körül vált elérhetővé, amelyet széles körben alkalmaztak. A 6HP adta az alapját az újabb generációs automatikus váltók számára. Az automata váltók szervizművelete az ATF, azaz a váltóolaj és a szűrőjének a cseréje.

A váltók ATF-cseréje, előírás szerint, kötelező szervizművelet, idősebb autóknál pedig különösen ajánlott, életmeghosszabbító beavatkozás. A gyártók, példánkban a ZF hangsúlyozza:

- csak a gyári, illetve autógyári előírások pontos betartását, ehhez tartozik az
- előírt minőségű ATF betöltése,
- új tömítések, egyes konstrukcióknál új olajteknő beépítése,
- a műveleti utasítások kompromisszumok nélküli betartása.

Egy egyszerű motorolajcserének ez a művelet „sem rokona, sem ismerőse”. Nem ördöngösség, ha a megfelelő dokumentáció – folyamatábra – rendelkezésünkre áll. 

Írásunk a ZF Aftermarket dokumentációinak feldolgozásával készült, hasznossága összefoglalás-jellegéből adódik. Hangsúlyozzuk, az eredeti dokumentációk (ZF és autógyári) birtokában – előzetes elolvasása után – fogjunk munkához. Ha valaki olajcserekészletet (KIT) vásárol, a csomagban a cserefolyamat műszaki leírását is megtalálja. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.