A Mercedes-Benz megújult sorhatos motorjai

A Mercedes-Benz hosszú és sikeres múltra tekint vissza a belső égésű motoros hajtások terén. Jelentős lépés volt a moduláris belső égésű motorcsalád fejlesztésének megkezdése 2012-ben. Ezt az úgynevezett Moduláris Motorcsaládot (FAME – Family of Modular Engines) 2021 óta teljes körben bevezették. A Mercedes-Benz M 256 és a mostani „facelift” is a 3,0 literes soros hathengerű benzinmotor, a Mercedes moduláris motorcsalád tagja, amely még a négyhengerű M 260/M 264 motorokat és az ugyancsak facelift fejlesztésen átment OM 656/OM 654 dízeleket tartalmazza. 

Az M 256 3,0 literes motort először a 2017-es S-osztályú W222 S450 és S500 modellekben mutatták be. A 3,0 literes motor felváltotta a korábbi M 276 V6-os motort (1. ábra).

A motorcsalád enyhe (mild) hibrid technológiával (48 V) és integrált indítógenerátorral (ISG) 2017-ben jelent meg. 

A fejlesztők a közelmúltban hozzányúltak a két hathengerű motorhoz, mert a rendkívül népszerű erőforrások frissítését, faceliftjét (ezt a szót használja a Mercedes) több minden indokolta. Az ügyfelek megnyeréséért, a figyelem fenntartásáért növelni kellett a motorteljesítményt, a járműgyorsulást. A technikai fejlődés is indokolt korszerűsítést (például a 48 V-os akku esetében), a kipufogógáz-előírások szigorodása pedig a dízelmotor emissziótechnikájának átalakítását tette szükségessé.

A facelift során az új hathengeres soros M 256 és OM 656 motorokat a továbbfejlesztett 9G-Tronic sebességváltóba épített, integrált második generációs 48 V-os indítógenerátorral, röviden ISG 2.0-val szerelik (2/1. és 2/2. ábra)

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.