MAHLE Jet Ignition® - Előkamrás gyújtórendszer
Az autó- és a motorversenyzés régóta próbaterepként szolgál az új technológiák tesztelésére, mielőtt azok elterjednének a személygépjárművekben. Ez egy igazi tűzpróbafolyamat. Az alkatrészek súlyos működési feltételeknek vannak kitéve. A beállításokat menet közben hajtják végre, és általában a legjobb technológiák győznek. Néhány figyelemre méltó példa, amely az átállást végrehajtotta, a turbófeltöltők, az összkerékhajtás, a közvetlen kapcsolású sebességváltók, a DOHC, a tárcsafékek és még a visszapillantó tükrök is, melyet hajdan a műszerfalra középre helyeztek el. A MAHLE Jet Ignition®, melyről szó lesz, egy új gyújtástechnológia, ami ma az F1-es motorokban bizonyítja, hogy jobb az elődeinél.
Az is igaz, hogy zsúfolt városokban a sok stop-and-go üzem, hideg motorral a gázfröccsös, nagyon rövid idejű gyorsítás még megerőltetőbb is lehet, mint az állandó versenypadlógáz. Ez különösen igaz a teljes hajtásrendszer igénybevételére – jegyzi meg Mike Bunce, aki a Mahle Powertrain egységének kutatási vezetője. Míg a versenyautók motorjai elsősorban nagy fordulatszámon és teljes terhelés mellett működnek, utcai társaiknak mindenre készen kell állniuk.
A modern személygépkocsi-motoroknak sokféle körülményt kell kibírniuk. Alacsonytól a nagy terhelésig, és változó sebességgel, gyorsan fel kell melegedniük a katalizátorok gyors üzembe állása érdekében. Kompromisszumokat kell kötni. Tudunk róla, hogy a Mahle Formula–1-es verseny-autókban használt lángsugárgyújtású motortechnológiáját a sorozatgyártású modellekhez is igazítják.
A Ferrari 2015 óta használja a Mahle Jet Ignition® (MJI) passzív technológiát az F1-es autóin. Az F1-es előírások miatt a passzív változatot, mert az előírás hengerenként egy tüzelőanyag-befecskendezőt engedélyez. Más F1-es csapatnál is alkalmazzák ezt a technikát, és ismert, hogy egyéb kategóriák versenyautóiban is találunk MJI gyújtást.
Erre a sikerre alapozva a Mahle azon dolgozik, hogy a technológiát sorozatgyártású személygépkocsikhoz igazítsa.