Nissan e-Power
A hibrid technológia – mai szemmel nézve – győztes gépjármű-hajtástechnológia, mert a vásárlók jelentős száma (sőt tömege) erre szavaz. Létjogosultságát azonban jogalkotói, környezetvédő körökben vitatják, sőt igyekeznek – egyelőre rendelettervezetekkel – gyártásának gátat szabni környezetvédelmi okokra hivatkozva. A vásárló azonban a használhatóságot, a hadrafoghatóságot tekinti elsőrendűnek, értékelve a villamos hajtás és a kedvező fogyasztás előnyeit, de a töltési gondok nélkül. Előnyöket, hátrányokat összevetve, a hazaérés biztonsága teszi nyerővé. Amit mérnökember kitalálhatott a hibrid architektúrában, az – pestiesen szólva – ki van találva. Nincsenek ma már meglepetések. Sok gyártó már a kezdetek kezdetén is a soros építési módra szavazott és épített autót, az első konstrukciók 1900 és 1905 között születtek, az „újkoriak” között elhíresült például a GM Ampera és Volt.
Ez a hajtás kaphat közel tisztán villanyautó-kapacitású akkumulátort (≤ 10 kWh), de lehet kis (~2 kWh) kapacitású lítiumion-akkuval szerelt. Lehetnek csak „öntöltősek”, ebben az esetben külső áramforrásról az akku nem tölthető, tehát nem PHEV, de lehet PHEV is, nincs kizárva.
Az írásunkban taglalt Nissan Qashqai e-Power, melynek forgalmazása már másfél éves múltra tekint vissza, az egyik legnagyszerűbb műszaki alkotás a hibridek között, érdemes néhány műszaki jellemzőjét részletesebben is megismerni.