Porsche-tuning Angliából
Az angol Swindon Powertrain tuning cég egy forradalmi újítással rukkolt elő, amely lehetővé teszi a Porsche 964 és 993 modellek szívómotorjainak jelentős teljesítménynövelését. Az M64 hengerfej készlet új dimenziókat nyit meg, lehetővé teszi a klasszikus Porsche modellek akár 12 ezres min-1 fordulatszámra történő felpörgését is. Nagyobb teljesítmény, jobb gyorsulás, jobb dinamika – de mivel éri el ezt a Swindon?
Az évek során, ahogy a technológia és az anyagok fejlődtek, a Porsche modellek, például a 911 GT3 és GT3 RS már képesek voltak magasabb fordulatszámokra, akár 8000-9000 fordulat/perc körüli értékekre is. Ezeket modelleket kifejezetten a teljesítmény és a sportos vezetés élménye szempontjából tervezték. Az eredeti Porsche motorok hengerfejei három szelepesek voltak és egyetlen vezérműtengellyel (SOHC) működtek. A Swindon Powertrain új hengerfej fejlesztése hengerenként 4 szeleppel rendelkezik, ami jelentősen javítja a levegőáramlást, az átöblítést, a töltetcserét, ezáltal lehetővé teszi a motor teljesítményének növelését. Az új hengerfej 11,5:1 vagy akár 12:1 sűrítési aránya lehetővé teszi a motor számára, hogy hatékonyabban használja ki a tüzelőanyagból felszabaduló energiát, ami fokozott gyorsulást és teljesítményt eredményezhet. A súlycsökkentésének köszönhetően a jármű súlypontja is alacsonyabban pozícionálódhat, ami javíthatja a kanyarstabilitást, a jármű vezetése dinamikusabb és kiegyensúlyozottabb élményt nyújthat a vezetőnek.
Az új hengerfej fejlesztését a Swindon Powertrain indította el a Porsche 964 és 993 modellekhez. Az új hengerfej 24 szelepes konfigurációt használ, amely megoldja az alapvető problémákat, amelyek korábban korlátozták a Porsche motorok felső fordulatszámát. Az áttervezett négy szelepes hengerfejöntvények növelik mind a teljesítményt, mind a forgatónyomatékot, ami alkalmassá teszi a megoldást teljesítmény-, pálya- és versenyalkalmazásokhoz. A vállalat belső tesztjei szerint a standard 993-as modellen 40%-kal növekedett a hengertérbe áramló tüzelőanyag-levegő keverék mennyisége, a kipufogóoldalon pedig 66%-kal nőtt a kipufogógázok áramlása. Ezen felül a 12 000 fordulat/percig történő pörgetés pedig nagyságrendekkel markánsabb fordulatszámrugalmasságot tesz lehetővé.
"A korábbi gyári hengerfejek hagyományosan kompromisszumra kényszerítették a Porsche léghűtéses motorjait, kiterjedt kutatási és fejlesztési programunk lehetővé tette, hogy megszüntessük ezt a kompromisszumot és talán a valaha volt legjobb hengerfejet hozzuk létre" - mondta Raphaël Caillé, a Swindon Powertrain ügyvezető igazgatója.
A motorhoz A356 alumíniumot használnak, amelyet általában az űrtechnológiában találunk. A hengerfejek és vezérműtengelyek CNC megmunkálással készülnek, a szelepvezérlés anyagválasztás szempontjából titán szívó- és kipufogószelepekre épül. Az adaptálhatóság érdekében a készlet teljes mértékben illeszkedik a standard Porsche 993 kenési rendszeréhez, vezérműlánca ugyanaz, hengerfeje kompatibilis az eredeti alkatrészekkel. Azoknak, akik még több teljesítményt és testreszabhatóságot szeretnének, a Swindon Powertrain további fejlesztéseket is kínál, például elektromos szervórendszerrel való kompatibilitást, szénszálas ventilátorcsészét és testreszabható vezérműprofilokat.
Bár az árakról nincs hivatalos információ, az ilyen típusú tuningalkatrészek általában nem olcsók. Azonban a Porsche szerelmesei számára, akik minden lóerőt ki szeretnének hozni kedvenc járművükből, az ár általában nem akadály.
Összességében a Swindon Powertrain M64 hengerfej készlete egy eddig sosem volt, páratlan lehetőséget kínál a Porsche 964 és 993 tulajdonosoknak, hogy teljesen kiaknázzák autóik teljesítményét és élvezhessék a vezetés új dimenzióit, miközben a klasszikus autók eredeti stílusát és báját továbbra is megőrzik.
Az M64 specifikációit tartalmazó anyag ezen a linken tölthető le a gyártó honlapjáról.
Az M64 motorról twitter – pontosabban már X – hozzáfárássel itt tekinthető meg videó:
Forrás: pmw-magazine.com, swindonpowertrain.com