Ezt írták az Alfa Dupla kuplungos váltójáról a sajtóban 10 évvel ezelőtt

A dupla kuplungos sebességváltók ma már vonzóak a vevők körében. Az Alfa Romeo az öt évvel ezelőtti új sebességváltó kifejlesztésénél az automatizált változat lehetőségét is figyelembe vette. Ebből most az olaszok profitálnak, mert a TCT (Twin Clutch Technology) nevű, gyáron belüli fejlesztést nem kell újra a motorokhoz igazítani. Az Alfa Romeo szándékosan a száraz tengelykapcsolós rendszert választotta (LuK 2CT). A sebességváltó könnyedén elviseli a 125 kW / 170 LE teljesítményű 2,0 literes turbódízel 350 newtonméteres nyomatékát is, ezért páratlan a dupla kuplungos sebességváltóval szerelt elsőkerék-hajtású járművek között. További előnyök a súlymegtakarítás és nem utolsósorban az automatikus start-stop rendszerrel való kapcsolat.

Az Alfa Romeo 1800 eurós felárat kér a Giulietta TCT változatáért. A 6 sebességes váltót, amelyre az Alfa 23 szabadalommal rendelkezik, a Giulietta 170 lóerős változatához, az 1,4 literes benzineshez és a 2,0 literes dízelhez egyaránt kínálják. Az egyenlet mindkét esetben működik. A kompakt szedán továbbra is olyan sportos, mint ahogyan az elvárható tőle, másrészt gazdaságosabbnak bizonyul. A mindig optimális kapcsolási pontok csökkentik a fogyasztást. A benzinmotor normál fogyasztása 5,2 liter 100 kilométeren, 0,6 literrel kevesebb, mint dupla kuplung nélkül. Az 1,4 TB-os 16 V-os Multiair alig lépi át a szén-dioxid-kibocsátás bűvös 120 grammos határát. A 4,5 literes normál fogyasztású dízel JTDM 0,2 litert takarít meg, a CO2 -kibocsátás pedig öt grammal, 119 g/km-re csökken. Az Alfa Romeo Giulietta mindkét motorral 218 km/h-s végsebességet ér el, és 0-ról 100 km/h-ra csaknem azonos sebességgel gyorsul. A dízel változatnak 7,9 másodpercre van szüksége, a normál sprinthez 0,2 másodperccel több. Ezzel a Giulietta a verseny élvonalába került a tüzelőanyag-fogyasztás tekintetében, messze a legalacsonyabb CO2 -kibocsátással és gyorsulási értékkel.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.