Koromszűrős PD motor adagoló bütyköstengelye

A VW csoport 1.9 és 2.0 adagolóporlasztós (PumpeDüse – PD), 8 szelepes motorja a PD elem bütykös adagolótengelyének (Nockenwelle) cseréje után teljesítménycsökkenést mutatott. Az ok a nem megfelelő bütyköstengely lehet. A részecskeszűrővel felszerelt PD motorok bütyköstengelyei módosított bütyökkontúrral rendelkeznek. A bütyköknek (Einspritznocke) van egy szegmense (szögtartománya), amely eltér a nem DPF-es motornál használttól, amely vizuálisan is felismerhető ➊.

Mivel ezekben a járművekben a részecskeszűrőt regenerálni kell, a részecskeszűrő felmelegítéséhez módosították a befecskendezési folyamatot, ami csak a bütyökkontúr (Nockenkontur) megváltoztatásával volt lehetséges. Ha nem a megfelelő vezérműtengelyt szerelik be ezekbe a motorokba, jelentős teljesítménycsökkenés következhet be. Ez különösen fontos, ha használt bütyköstengelyt szerelnek be, nem figyelve erre a fontos részletre. A tengelyek közötti különbség szemrevételezéssel is felismerhető, mert a részecskeszűrővel ellátott motorokhoz tartozó tengely utolsó bütykének homlokfelületében 2 horony van ➋.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.