Változó nyitvatartás
A villanymotoros hajtás előre-, sőt áttörésével logikusnak tűnik, hogy a belső égésű motor fejlesztése, mert kell a pénz a villanyra, háttérbe szorul, sőt vége is van, mint egy hajtórúdnak… Mégis azt látjuk az utóbbi 3–5 évben, hogy itt-ott feltűnnek új fejlesztésű hőerőgépek – szikragyújtásúak, de még dízelek is – és eddig nem látott konstrukciós megoldások.
Az okok megfejtésére nem vállalkozunk, csupán találgatunk. Vajon viszi-e még a lendület, amit megkezdtek, és nem akarják veszni hagyni? Ennek kicsi a valószínűsége. Látnak a gyártók még piacot? Ez valószínűbb. A hibridek lendületben vannak, kell nekik egy (nagyon) jó belső égésű motor. Vajon az e-tüzelőanyaggal megnőtt a továbbélés esélye, ez sem túl esélyes, de ezt a vasat is a tűzben kell hagyni. Belső égésű motor üzem hidrogén/levegő keverékkel? Folynak kísérletek. Vannak piacok, melyek még nem készültek fel a CO2 -lábnyom teljes eltörlésére? Nem is kevesen és ezek igényét is ki kell elégíteni. Szóval van még helyük a belső égésűeknek a nap alatt.