Változó nyitvatartás

A villanymotoros hajtás előre-, sőt áttörésével logikusnak tűnik, hogy a belső égésű motor fejlesztése, mert kell a pénz a villanyra, háttérbe szorul, sőt vége is van, mint egy hajtórúdnak… Mégis azt látjuk az utóbbi 3–5 évben, hogy itt-ott feltűnnek új fejlesztésű hőerőgépek – szikragyújtásúak, de még dízelek is – és eddig nem látott konstrukciós megoldások.
Az okok megfejtésére nem vállalkozunk, csupán találgatunk. Vajon viszi-e még a lendület, amit megkezdtek, és nem akarják veszni hagyni? Ennek kicsi a valószínűsége. Látnak a gyártók még piacot? Ez valószínűbb. A hibridek lendületben vannak, kell nekik egy (nagyon) jó belső égésű motor. Vajon az e-tüzelőanyaggal megnőtt a továbbélés esélye, ez sem túl esélyes, de ezt a vasat is a tűzben kell hagyni. Belső égésű motor üzem hidrogén/levegő keverékkel? Folynak kísérletek. Vannak piacok, melyek még nem készültek fel a CO2 -lábnyom teljes eltörlésére? Nem is kevesen és ezek igényét is ki kell elégíteni. Szóval van még helyük a belső égésűeknek a nap alatt.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője