Leplombált kiegyenlítő tartály
A tisztán villanyautóknál, de ide tartoznak a konnektoros hibridek is, a termomenedzsment funkciója a HV akkucsomag temperálásán túl (hőntartás – fűtés/hűtés), a drága HV-komponensek, például az inverteregység vagy villanymotor túlmelegedés elleni védelem is. A HV-akkumulátor pakk nemcsak drága, hanem meghibásodás esetén bizonyos kockázati potenciált is rejt magában, például a belső hibákra visszavezethető akkumulátortűz veszélyét.
A villanyautó nagy rizikója, fatális események kiváltója az elemek, kiemelten az akkumulátorcsomag túlmelegedése. Tehát a hűtés tökéletessége mindenekelőtt lévő biztonsági tényező. A HV-rendszer termomenedzsment az esetek többségében folyadékhűtéssel dolgozik. Akkupakknál van léghűtésmegoldás is (Nissan, Lexus stb.). Tehát a folyadékhűtés többnyire „klasszikus” hűtőköröket jelent hőcserélőkkel, csővezetékekkel, szabályzó szelepekkel, jeladókkal (hőmérséklet, nyomás) és kiegyenlítő (tágulási) tartállyal vagy tartályokkal. A szervizműveletek itt azonosak, mint amit a belső égésű motoroknál végzünk: szemrevétellel kiegyenlítő tartályban a folyadék szintellenőrzése, folyadékvesztésnél az ok megkeresése, majd szükség szerinti utántöltés. Itt álljunk meg egy szóra! Ha villanyautóban, illetve HV-rendszerrel is szerelt gépjármű (hibridek) hűtésénél a kiegyenlítő tartályban folyadékszint-csökkenést látunk, az utántöltés TILOS! A csökkenés miatti gyenge hűtést a fedélzeti rendszer felismeri és intézkedik is. Figyelmezteti a gépkocsivezetőt.