Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. július | Olvasson bele!

Új Mazda dízelmotor



Napjainkban az bizony hír, ha valamelyik gyártó dízelmotort fejleszt és gyártásba is viszi. A Mazda bejelentette, hogy Európában, 2023-ban, egy vadonatúj e-Skyactiv D 3,3 literes, 48 V-os MHEV (mild hybrid electric vehicle) dízelmotorral bővíti a CX-60 kínálatát, csatlakozva a már megrendelhető PHEV CX-60-hoz. A Mazda a „Multi-Solution Approach” fejlesztési irányzatnak megfelelően az új dízelmotort úgy tervezte, hogy megfeleljen azoknak az ügyfeleknek, akik hatékony, nagy vontathatósággal rendelkező, nagy távolságokat megtehető autót szeretnének.

Az új dízel hajtáslánc, amely a CX-60-ban debütál, egy 3,3 literes, soros hathengerű e-Skyactiv D dízelmotor. Elégetési eljárásán változtattak és a keresztségben az eloszlás-vezérlésű részlegesen előkevert kompressziós gyújtás (DCPCI – Distribution Controlled – Partially Premixed Compression Ignition) technológiával rendelkezik ➊.

A Mazda bejelentette, hogy ez a fejlett elégetési technológia az új e-Skyactiv D motort a világ egyik legtisztább dízelmotorjává teszi, széles terhelési jellegmezőben több mint 40%-os effektív hatásfokkal. A dízelmotor a mai emissziótechnika mellett, egészen csekély környezetszennyezéssel és PM vonatkozásában levegőtisztító hatású. Lényegesen kedvezőbb összenergia-mérlegű, mint a (nagyon) nem zöldáramú villanyautó. Ha pedig motorhajtó anyaga e-fuel lesz, nem lehet egyetlen ellenérve sem a környezet- és klímavédőknek.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés