A HELLA innovatív hűtésvezérlés
Az autók villamosítása felé vezető úton még sok kihívást kell megoldani. Egyrészt a végfelhasználók nagyobb hatótávot, valamint rövid és gyors töltési ciklusokat követelnek. A gyártóknak minimálisra kell csökkenteniük az akkumulátor élettartamára gyakorolt hatást a rövid töltési ciklusok révén. Ugyanakkor keresik a módot arra, hogy a keletkező hőenergiát a lehető legjobban hasznosítsák, és csökkentsék a hűtőkör bonyolultságát. „A sikeres villamosítás egyik kulcsa a hatékony hőkezelés” – mondja Björn Twiehaus, a Hella globális elektronikai üzletágáért felelős ügyvezető igazgatója. „A hűtőfolyadék-vezérlő hubbal ezért most olyan innovatív alrendszert vezetünk be, amely forradalmasítja a jármű hőkezelését.”
A Hella legújabb fejlesztése az innovatív Coolant Control Hub (CCH) „csomópont” egyszerűsíti és központosítja az egyre bonyolultabb hűtőköröket, és növeli azok hatékonyságát. A „csomópont” összeköti az akkumulátor, a motor és a jármű utasterének hűtőköreit, ami akár 50%-kal csökkenti az alkatrészek számát a teljes rendszerre vonatkoztatva. Ugyanakkor a hőenergia optimálisan eloszlik, ami segíti a nagyobb hatótávolság elérését az elektromos jármű számára. Az alrendszer lelke egy hétutas szelep, továbbá állítóműből, elosztórendszerből, szivattyúkból, tágulási tartályból és hőcserélőből áll, a CCH egy részegységben egyesíti mindezeket.
Előnyei között emelhető ki a megnövekedett hatékonyság a hőenergia optimális elosztása, a kisebb energiaveszteség, valamint a jobb elektromos járművek teljesítménye révén (rövidebb töltési idő és nagyobb hatótáv), a csökkentett bonyolultság a rendszerelemek számának csökkentésével és a moduláris megközelítéssel, a beszállítói struktúra egyszerűsítésével (alrendszer "egy forrásból") és az összeszereléssel.
Az alrendszer 2024-ben kerül sorozatgyártásba.
https://www.hella.com/microsite-electronics/en/Coolant-Control-Hub-CCH-1811.html