OM471 3.generáció, 4 százalék tüzelőanyagmegtakarítás
A napokban hivatalosan is bemutatásra került a Daimler OM 471 dízelmotor újabb verziója, amely immár a harmadik generáció. Hatékonyságának javulása számos motorinnováció eredménye. Számos újítással találkozunk a motorban: a dugattyútető geometriája, a befecskendező fúvóka kialakítása és a hengerfej gázcsere szempontjából releváns részei alapos finomhangoláson mentek keresztül. Ily módon a hathengeres soros motor sűrítési aránya 18,3:1-ről 20,3:1-re nőtt, ami hatékonyabb égéshez vezet, 250 bar égési csúcsnyomás mellett.
A modern dízelmotorok üzemanyag-hatékonysága növelésének egyik legfontosabb eszköze a turbófeltöltés optimalizálása. Az OM 471 harmadik generációjával a Mercedes-Benz Trucks két új, saját fejlesztésű és gyártású turbófeltöltőt mutat be, amelyek pontosan igazodnak a vásárlói igények széles skálájához. A fogyasztásra optimalizált változatnál a lehető legalacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztáson van a hangsúly függetlenül attól, hogy 470 lóerős motorról beszélünk.
A második turbófeltöltős változatot nagy teljesítményre és nagy motorfékerőre tervezték, és a nagy teherbírású és építőipari szektorban való használatra optimalizálták, akár 523 lóerős motorteljesítménnyel. Az OM 471 alsó és közepes teljesítményszintjénél a maximális üzemanyag-megtakarítás az előző generációhoz képest akár 4%, a felső teljesítményszinteknél pedig akár 3,5%. A nagy teljesítményű változatot az Actros építőipari alkalmazásainál alacsonyabb teljesítményszinteken is alkalmazzák.
A belső súrlódás csökkentése érdekében a harmadik generációs OM 471 új fejlesztésű motorolajnyomás-szabályozó szeleppel rendelkezik, mely a motorolajszivattyú mögé és az olajtermosztát elé van felszerelve. Az elektromos működtető szerkezet lehetővé teszi a nyomáscsökkentő szelep programvezérelt használatát. A motorolajnyomást jellegmezős szabályzás optimalizálja. Az új fejlesztésű, alacsony viszkozitású 228.71 Multigrade motorolaj javítja az olajnyomás szabályozását – javítja az üzemanyag-hatékonyságot anélkül, hogy csökkentené az olajcsere intervallumait vagy növelné az érintett motoralkatrészek kopását.
Természetesen a kipufogógáz-utókezelő rendszer is megújult, korlátozza az ellennyomást, és növeli az AdBlue áramlás ún. „egyenletességi indexét” is, ami jobb NOx konverzióhoz és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz vezet. Az NOx érzékelők a zárt és adaptív zárt hurkú vezérlő áramkörrel és a prediktív vezérlésű SCR-rendszerrel lehetővé teszik a kibocsátási stabilitás további javítását.
A megalkotott rendszer még a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabványoknak is megfelel, mint például az Euro VIe, amely a kibocsátás hatékony korlátozását követeli meg a jármű teljes élettartama alatt, természetesen normál használati feltételek mellett.