„Széria autókban” a 48 Voltos F1 feltöltő

A Mercedes-AMG végre otthont talált a Formula 1-ben kifejlesztett elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő technológiájának az új SL 43 kabrióban.

A jelenlegi V8-as generációs SL első két iterációjával a legújabb verziót a cég erőteljes M139 2,0 literes I4-ével szerelték fel, amely leggyakrabban az A45-ben található. Az SL 43 elektronikusan vezérelt turbót használ, amely egy 48 V-os villanymotort helyez a turbina és a kompresszorház közé, az energiát az autó 48 V-os, mild hibrid rendszere biztosítja, amely egy szíjhajtású indítót/generátort tartalmaz.

Ez a technológia nyilvánvalóan közvetlenül a Mercedes F1-es programjából származik, ahol az autók 2014 óta 1,6 literes V6-os motorokat használnak, kipufogógáz-energia-visszanyeréssel. Az első közúti alkalmazásnál azonban az elektromos motort csak a sebesség szabályozására használják: turbófeltöltő, kis fordulatszám tartományában, igény szerint erősítve, kiküszöbölve annak késéstét. Az F1-ben az MGU-H motor-generátor egység, ahogy ott hívják, kettős felhasználású és közvetlenül az autó akkumulátorát és az MGU-K kinetikus motor-generátor egységét (ami közvetlenül hajtja meg a motor forgattyústengelyét) is táplálja.

A feltöltőbe épített motor 40 mm vastag, de 170 000 min-1 fordulatszámmal tud forogni, közvetlenül a turbó tengelyrére van felszerelve, lehetővé téve a kompresszor felgyorsítását, és a löket fenntartását, és így növelve a gázreakciót.

Az SL 43 névleges teljesítménye 381 LE 6750 min-1 fordulaton, maximális nyomatéka pedig 480 Nm 3250 és 5000 min-1 között van.