Nagy hatékonyságú benzinmotor a jövő hibridjárműveihez

Közel 150 éves korszak van lezárulóban, amelyikben a belső égésű motor fejlesztésének egyre újabb és újabb kihívásokkal kellett szembenéznie, és a mérnököknek mindig valami újat, jobbat alkotnia. Vajon vége van-e ennek a korszaknak, hiszen úgy tűnik, hogy a motorok szinte tökéletesek, minden követelménynek megfelelnek, és a fejlesztés erőit az elektromos hajtás, társulva a mobilitás automatizálásával szinte teljes mértékben leköti. Az automobilizmus más irányt vett, a kutatás és fejlesztés átstrukturálódott, sok régi ismeretre nincs már szükség, kövületi állapotba kerültek, mint hajdan a gőzzel hajtott erőgépek. Úgy tűnik, a végleges rolólehúzásig azonban van még mit tenni. Erre mutat példát a francia IFPEN kutató-fejlesztő intézet SWUMBLE™ benzinmotorja.
A fejlesztési feladat többrétű. Az új hajtóanyagokhoz illeszteni kell a motorokat, ez ma komoly fejlesztőmunkát igényel. Az sem kis munka, hogy a jót jobbá tegyék, kiaknázzák az ismert tartalékokat. A belső égésű motorban még mindig vannak tartalékok tribológiájában, indikált hatásfokának növelésében. Mindkettő a tüzelőanyag-fogyasztás és ezzel együtt járva a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését eredményezi, és ez ma az elvárás.
Rövid távon (ki tudja, az mennyi) szükség van a belső égésű motorokra. A hajtástechnikában sokáig még legalább 70%-os részaránnyal számolnak. Hosszú életet a hibridekben látnak, mert ezzel a hajtáskombinációval az autó el tudja érni a CO2 -normákat. A fejlesztés célja, hogy nagyobb forszírozottságú és gazdaságosabb motorral – ez nem feltétlenül ellentmondás – még előnyösebb helyzetbe hozza a hibrideket és meg tudjanak felelni a további szigorításoknak is.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
KEYOU hidrogén teherautó és városi busz
Fokozatosan formálódik a hidrogénmobilitás, számos ismert gyártó fejleszt hidrogénüzemű haszonjárműveket, gőzerővel dolgozik az üzemanyagcellákon és a hidrogénmotorokon.
OM471 3.generáció, 4 százalék tüzelőanyagmegtakarítás
A napokban hivatalosan is bemutatásra került a Daimler OM 471 dízelmotor újabb verziója, amely immár a harmadik generáció. Hatékonyságának javulása számos motorinnováció eredm&e...
Az Autover új neve: Sekurit Service
A 30 éves évforduló változást hozott