Rezgéscsillapítás ma és a jövőben

A váltás e-mobilitásra a pótalkatrészek piacán sem áll meg. A Schaeffl er Automotive Aftermarket készül a holnap kihívásaira.

A teljes erőátviteli rendszer változáson megy át. A belső égésű motor és a sebességváltó klasszikus kombinációját egyre gyakrabban egészítik ki hibrid és elektromos alkatrészek. Ezzel egyidőben, kisebb motoroknak kell, egyre kompaktabb kivitelben, egyre több feladatot teljesíteniük. Ennek következtében a szíjhajtás minden hajtott eleme nagyobb terhelésnek van kitéve, ami növeli a kopást. Olyan innovatív és forrástakarékos javítási megoldások válnak szükségessé, amelyek hatékonyan csökkentik a rezgést a főtengelyen és a szíjhajtás elemein. Az INA főtengely-szíjtárcsa (CVD) és az INA főtengely-csillapított ékszíjtárcsa sima futást biztosít a lágy hibrid és a klasszikus belső égésű motorok szíjhajtásában.

A hagyományos szíjhajtáshoz képest a lágy hibridek szíjhajtása számottevően nagyobb terhelésnek van kitéve. Ennek oka, hogy a 48 voltos hibridekben a szokásos generátort szíjhajtású indítógenerátor (BAS) helyettesíti. A BAS támogatja a belső égésű motort az indítás és a gyorsítás során és lehetővé teszi a jármű számára a „vitorlázást”, amikor a belső égésű motor teljesen ki van kapcsolva, amivel akár hét százalékkal csökkenthető a CO2 kibocsátás országúti közlekedés során.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.